Karper på flue og det løse...

Beskrivelse af turen:
Kongelig fødselsdag eller en overnatning i Grusgraven?
Jeg ankom til Den Gamle Grusgrav ved 20 tiden, og der var masser af karper på fiskepladsen, allerede inden at jeg havde forfodret. Et par håndfulde majs kom ud, og så gik jeg igang. Jeg startede med at fiske med min fluestang og en hjemmebundet majs-imitation. Der var hurtigt nap på fluen, men fisken slap! Æv!... Lidt senere på aftenen havde jeg igen heldet med mig, men fornøjelsen varede kun et halvt sekund, så var karpen langt inde i de oversvømmede træer, og linen sprang! Nok med det plat. Jeg gik over til at fiske med majs og flåd. Omkring kl. 23 fik jeg en fin suder på næsten to kilo. En dejlig fisk!
Til sidst var det kun skallerne der bed, og jeg lagde mig til at sove på engen i min sovepose, efter en gang natmad tilberedt over bål. Kl. 4 ringede alarmen... jeg snoozede lidt, og stod op 4:30. Efter et par timers fiskeri uden andet end skaller, gik jeg i seng igen. Kl. 9 om formiddagen bagte solen på soveposen, og så måtte jeg hellere stå op igen. Karperne begyndte lige så stille at vise sig på det lave vand, og et par timer senere kl. 11 kom det store ryk at karper. Fiskene spiste lystigt på foderpladsen, og jeg fangede ret hurtigt et par mindre karper på 2 - 3 kilo. Så skulle der leges lidt igen, og fluestangen blev fundet frem. Det lykkedes mig at få 2 karper på fluen. Fiskeriet med flue efter karperne var helt sikkert ikke lige så effektivt som fiskeri med majs, men det var da lidt sjovt at fighte de små 2 kilos karper på den bløde fluestang. Sidst på eftermiddagen fik jeg en karpe-hybrid på majs, fisken vejede næsten 3 kilo, og er den største hybrid jeg nogensiden har fanget. Alle nøjagtige vægt- og længdemål til denne rapport gik tabt i en fugtig telefon. ævæv

Fangster fra denne rapport

Skælkarpe (inkl. koi karpe) (Cyprinus carpio) Fanget ved fluefiskeri. En fin lille skælkarpe fanget på flue og fluestang. Østjylland, Privat mose (Sø / mose) skælkarpefiskeri, karpefiskeri, regnorm, majs, spejlkarpe, læderkarpe, lineær

Skælkarpe (inkl. koi karpe) (Cyprinus carpio)

Fanget ved fluefiskeri flue - majskorn imitation
Fangst tidspunkt eftermiddag
En fin lille skælkarpe fanget på flue og fluestang.
Skalle (Rutilus rutilus) Fanget ved medefiskeri.  Østjylland, Privat mose (Sø / mose) skallefiskeri, sølv, regnorm, majs, brød, fredfisk

Skalle (Rutilus rutilus)

Fangst tidspunkt aften
Aborre (Perca fluviatilis) Fanget ved medefiskeri. Et par små aborrer blev det også til imellem skallerne og karperne. Østjylland, Privat mose (Sø / mose) aborrefiskeri, striber, rygfinne, regnorm, majs, spinner

Aborre (Perca fluviatilis)

Fangst tidspunkt eftermiddag
Et par små aborrer blev det også til imellem skallerne og karperne.
Suder (Tinca tinca) Fanget ved medefiskeri.  Østjylland, Privat mose (Sø / mose) suderfiskeri, fredfisk, majs, regnorm, sommer, morgen, aften, fight

Suder (Tinca tinca)

Fangst tidspunkt aften
Skælkarpe (inkl. koi karpe) (Cyprinus carpio) Fanget ved medefiskeri. En stor karpe-hybrid. Altså en blanding af karpe og sandsynligvis karusse eller skalle. :) Østjylland, Privat mose (Sø / mose) skælkarpefiskeri, karpefiskeri, regnorm, majs, spejlkarpe, læderkarpe, lineær

Skælkarpe (inkl. koi karpe) (Cyprinus carpio)

Stemningsbilleder

Majskorn imitationen sidder solidt i karpens mundvig.
En karpe-hybrid med meget små skægtråde i mundvigen.
Karpe-hybridens meget små skægtråde.
En almindelig skælkarpe med store skægtråde og fede læber.
En god fed karpe-hybrid på næsten 3 kilo.

Nyeste fangster på FiskeFoto

Klik på et af ikonerne her under, hvis du vil dele din rapport.