Sport Dres
Emma Line
Geoff Anderson
Netbait
fiskpaakrogen.dk
Geoff Anderson

Lav vandstand i Thorsminde gav en spand gratis grej

Gå til Kasper Strube's profil
Kasper Strube (søndag d. 22. oktober 2023 18:00:37)
Østjylland

Lav vandstand i Thorsminde gav en spand gratis grej

Under den kraftige østenvind i weekenden, som satte en del huse under vand i de indre farvande, tog jeg vestpå for at se på vejret. Her var der fralandsvind, og det betød at der manglede en del vand langs kysten i Vesterhavet.
I Thorsminde var vandstanden tilsyneladende flere meter under det normale. På kajkanten kunne man se de store østers og blåmuslinger sidde frit oppe i luften, og ved slusen så der også anderledes ud end normalt. Der var kun meget lidt vand foran slusen, og man kunne se en række af sten, som normalt ikke er synlige. På stenene sad der ikke overraskende store mængder af sildeforfang og sildebly, da Thorsminde jo er et kendt fiskespot for sild i foråret.
Jeg havde min spand med, og fik samlet en god portion på over 100 sildebly op fra havbunden. Der er vist nok til de næste par års sildefiskeri.
På billederne her ses det tydeligt, hvor man kan få bundbid, det kan måske hjælpe dig, næste gang du skal fiske sild ved Thorsminde.

Læs mere om sildefiskeri i artiklen her på FiskeFoto:
https://www.fiskefoto.dk/artikel/begynderguide-til-sildefiskeri-og-et-par-tricks-/62




Lav vandstand foran slusen i Thorsminde. Her ses en række af sten, som man nok skal prøve at undgå, når man kastefiskeri efter sild.


Lav vandstand i indsejlingen i Thorsminde.


En række af sten var synlige foran slusen.


På en enkelt sten samlede jeg over 100 sildebly og pirke.


Dagens fangst af sildebly.


På bunden af Thorsminde Havn.


Efter dagens grej-indsamling blev der hygget lidt i hytten.
Shopping guide
Det største udvalg - I den største butik – Til den bedste pris.
Havture med M/S Bodil og M/S Muddi.
Find din nærmeste forhandler af kvalitetstøj fra Geoff Anderson her
En webshop med alt inden for fiskeagn, direkte til din dør.
Spændende fiskegrej til en god pris!
Find FiskeFoto.dk på Facebook
Pausefiskeren.dk