Tilbage til åen igen

Beskrivelse af turen:
Jeg tænkte at jeg nok godt kunne få brugt de sidste orm som jeg havde i behold, så en tur tilbage til Lyngbygård å stod som dagens aktivitet. Jeg gik et godt stykke nedstrøms for at få udforsket nogle flere områder af åen. Jeg fik efter lidt gåen fanget den første ørred på en lille spinner. Jeg startede ud med noget spinnefiskeri da jeg ikke havde så mange orm og derfor valgte at gemme lidt på dem. Ved et godt sted som der også var fisk ved sidst fik jeg fanget yderligere to ørreder på spinneren, inklusiv turens største. Derefter gik turen videre til uudforskede områder hvor at fiskeriet dog viste sig svært. Også efter at jeg havde skiftet til orm. Der var enormt mange grene i vejen som gjorde det svært at lave effektive kast. Desuden var det til tider svært at komme igennem plantevæksten, grenene fa faldne træer, skrænter og mudrede pletter. På et tidspunkt efter at mig rig under flådet var knækket grundet en gren måtte jeg jo skifte det og få en ny orm på. Jeg lagde min vest for at få fat i boksen med rig og da jeg bøjede mig ned for at ligge den på plads igen bemærkede jeg at der var utrolig meget insekt-summen omkring mig. Jeg blev først irriteret over at der var så mange myg, men da jeg kiggede ned så jeg en masser bier der samlede sig omkring min støvle og min vest. Det viste sig at jeg havde smidt vesten og nettet direkte på indgangen til et jordbi-bo. Jeg blev ligepludselig utrolig nervøs da jeg ikke lige gad at blive stukket af en flok sure bier og fik hurtigt fjernet mine ting og stod meget stille i et øjeblik. Det lykkedes mig dog at komme væk med mine ting uden at blive angrebet af nogen af bierne. Senere på turen fik jeg endnu en ørred, den her gang på orm. Jeg kom kort efter til et godt spot hvor at jeg fik endnu en på orm og var derefter løbet tør for orm. Pladsen blev lige udforsket lidt med noget spinnegrej før at det var tid til at tage tilbage af. På vejen tilbage, ved spottet hvor at jeg fik turens største ørred, fik jeg til sidst en hurtig aborre som det sidste før at turen var slut.

Fangster fra denne rapport

Bækørred (Salmo trutta forma fario) Fanget ved spinnefiskeri. Dagens største bækker gav en god fight fra sig. Det er desuden en ny PR for mig.
Denne bækørred blev genudsat. Østjylland, Lyngbygård Å (Å / bæk) bækørredfiskeri, flue, regnorm, blink, spinner, pletter

Bækørred (Salmo trutta forma fario)

Fanget ved spinnefiskeri spinner - Mepps i str. 0
Fangst tidspunkt eftermiddag
Længde:
28 cm.
Denne bækørred blev genudsat.
Aborre (Perca fluviatilis) Fanget ved spinnefiskeri. Det blev også til en aborre på dagens tur. Det er måske samme som jeg fangede på sidste tur da den er ligeså lang og blev fanget det samme sted.
Denne aborre blev genudsat. Østjylland, Lyngbygård Å (Å / bæk) aborrefiskeri, striber, rygfinne, regnorm, majs, spinner

Aborre (Perca fluviatilis)

Fanget ved spinnefiskeri spinner - Kopper med røde fjer
Fangst tidspunkt aften
Længde:
17 cm.
Denne aborre blev genudsat.

Stemningsbilleder

Nyeste fangster på FiskeFoto

Klik på et af ikonerne her under, hvis du vil dele din rapport.