Sport Dres
Emma Line
Geoff Anderson
Netbait
fiskpaakrogen.dk
Geoff Anderson

Silkekrog

Gå til Michael Knudsen's profil
Michael Knudsen (torsdag d. 3. maj 2018 22:41:19)
Østjylland

Silkekrog

Jeg var i Gjerrild og teste for hornfisk her til aften. Vandet var noget uroligt og måske lidt grumset. Jeg fiskede med et Kinetic Horni med gul silkekrog, og på tredie kast begyndte bremsen pludselig at hyle.

Jeg tabte den desværre efter et par sekunders udløb, så jeg ved ikke, hvad det var. Umiddelbart føltes det som en hornfisk med et kontant ryk, men jeg så ikke skyggen af hornfisk derude. Det fik mig til at spekulere på andres erfaringer med silkekrog.

Er det bedre med en ordinær krog?

Jeg kan godt lide tanken om, at en havørred var forbi, men kan en de finde på at løbe et stykke med en silkekrog?
Gå til Kasper Strube's profil
Kasper Strube (torsdag d. 3. maj 2018 23:06:12)
Østjylland
Jeg har aldrig selv rigtigt fisket med silkekrog, men jeg har rt, at andre arter end hornfisk godt kan sidde på et kort stykke tid, men som regel falder de af. Så jeg tror sagtens at det kan have været en havørred. Man kan jo også kombinere krog og silkekrog, sådan at man fisker med begge dele.
Gå til Michael Knudsen's profil
Michael Knudsen (torsdag d. 3. maj 2018 23:18:48)
Østjylland
Jeg bandede godt nok noget over, at jeg ikke havde lagt ud med mit gennemløbsblink - havørred ville være en ny art til artslisten. (:

Jeg har forresten set, at der blev taget hornfisk i Aarhus Havn forleden, så måske jeg skal prøve der i weekenden.
Gå til Kasper Strube's profil
Kasper Strube (torsdag d. 3. maj 2018 23:44:02)
Østjylland
Ja, der er jo mulighed for alt muligt spændende i Århus Havn, jeg har selv fisket meget der

https://www.fiskefoto.dk/fiskepladser/oestjylland/11/havn-mole/1/aarhus-havn/27
Gå til Michael Knudsen's profil
Michael Knudsen (søndag d. 6. maj 2018 22:24:36)
Østjylland
Jeg var af sted igen i dag med samme grej som sidst. Jeg havde ingen fisk på land men havde nogle store hug med dejlig sang fra bremsen til den helt utidigt standsede. Jeg havde også et mindre hug, hvor det føltes som en noget mindre fisk, og et par gange så jeg nogle medfølgere, som så godt store ud, så de er så småt ved at være her.

Jeg fiskede cirka 1300 til 1630 men havde ikke mulighed for at bevæge mig ret meget rundt, så andre steder på nordstranden kunne have været bedre. Jeg så først sidst på eftermiddagen to andre kystfiskere, men jeg så dem ikke fange noget.

Jeg havde også et hug, der føltes helt anderledes end de andre. En meget "dump" fornemmelse, som om noget bed fast på tværs af blinket og svømmede langsomt og roligt væk med det.
Gå til Kasper Strube's profil
Kasper Strube (søndag d. 6. maj 2018 22:53:49)
Østjylland
Det er jo godt at vide at der er fisk der ude
Shopping guide
Det største udvalg - I den største butik – Til den bedste pris.
Havture med M/S Bodil og M/S Muddi.
Find din nærmeste forhandler af kvalitetstøj fra Geoff Anderson her
En webshop med alt inden for fiskeagn, direkte til din dør.
Spændende fiskegrej til en god pris!
Find FiskeFoto.dk på Facebook
Pausefiskeren.dk