Sport Dres
Emma Line
Geoff Anderson
Netbait
fiskpaakrogen.dk
Geoff Anderson

popping cork.

Gå til Henrik Hermansen's profil
Henrik Hermansen (fredag d. 12. december 2014 07:19:08)
Østjylland

popping cork.

er der nogen her på forummet, der kan oplyse om der er nogle fiskearter,, her i danmark,man kan fange på popping cork, i amerika, ved jeg at man bla.kan fange, specked trout og snapper.Hvis i ikke ved hvad popping cork er,så prøv at søge på you tube og se film af det,det ser meget interessandt ud og kunne være noget jeg vil prøve.m.v.h.henrik hermansen.
Gå til Kasper Strube's profil
Kasper Strube (fredag d. 12. december 2014 23:01:40)
Østjylland
Hej Henrik

Jeg har faktisk ikke rt om popping cork før, men det ser da interessant ud. I de videoer jeg har set på youtube, bruger de nogle reje imitationer i gummi, men mon ikke man også kunne bruge fx en gummi sandeel fra Savage Gear? Dem har jeg gode er faringer med når det gælder aborrer. Sandeel'en har jeg fisket på texas-rigget. Med det rigtige gummidyr for enden af linen kan alle rovfisk vel fanges på popping cork. Men jeg tænker da at aborrer, gedder og ørreder ville være oplagte byttedyr Eller hvad med hornfisk om sommeren?

Her fanger de Bass på popping cork

https://www.youtube.com/watch?v=iNCOVIpocPo

Vh. Kasper
Gå til Henrik Hermansen's profil
Henrik Hermansen (lørdag d. 13. december 2014 13:59:53)
Østjylland
det er meningen at når man har kastet ud, så rykker man i snøren, således at de 2 messin kugler ryger op og rammer flyderen og det skulle efterligne den lyd som fremkommer når en fisk bryder vandoverfladen og tager eks. fluer det skulle tiltrække andre fisk som også kan lide fluer men når fiskene så nærmer sig vil de opdage feks.en reje og vil så tage den istedet for, sådan har jeg forstået det m.v.h.henrik
Gå til Kasper Strube's profil
Kasper Strube (lørdag d. 13. december 2014 16:32:46)
Østjylland
Ja det lyder smart, det kan være at man skulle prøve at fremstille sådan et rig. Er det noget du har prøvet at fiske med i udlandet?
Gå til Henrik Hermansen's profil
Henrik Hermansen (lørdag d. 13. december 2014 19:12:16)
Østjylland
hej Kasperet har jeg aldrig prøvet men jeg har fremstillet et par rigs som jeg vil prøve med både levende og gummirejer.Til rig bruger jeg et ca.25g bobbelflod
hvor jeg fjerner stopkiglen og igennem hullet stikker jeg et stykke rustfast svejsetråd med et par møtrikker trukket på på undersiden og et par perler på oversiden.som forfang bruger jeg ca.90cm.fluorocarbon bundet i den ende hvor møtrikkerne er.Skal lige sige at jeg har lavet et øje i hver ende af svejsetråden og at længden af tråden er ca.12cm.mellem øjerne.
Gå til Kasper Strube's profil
Kasper Strube (lørdag d. 13. december 2014 20:22:29)
Østjylland
Du må endeligt ligge et billede op af rigget hvis du har et, det er nemt at gøre her for forum'et.
Gå til Henrik Hermansen's profil
Henrik Hermansen (søndag d. 14. december 2014 14:32:17)
Østjylland
her er et par billeder;
Gå til Henrik Hermansen's profil
Henrik Hermansen (søndag d. 14. december 2014 14:40:24)
Østjylland
Gå til Henrik Hermansen's profil
Henrik Hermansen (søndag d. 14. december 2014 14:43:14)
Østjylland
et billede mere
Gå til Henrik Hermansen's profil
Henrik Hermansen (søndag d. 14. december 2014 14:47:39)
Østjylland
Gå til Kasper Strube's profil
Kasper Strube (søndag d. 14. december 2014 14:51:40)
Østjylland
Det ser rigtigt spændende ud! Det må jeg også prøve
Gå til Henrik Hermansen's profil
Henrik Hermansen (søndag d. 14. december 2014 14:58:52)
Østjylland
på det klare bobbelflod er der sat en møtrik fast på røret og på linen som går gennem røret er der sat et lod og en møtrik på og på linen over floddet er der sat et flodstop på når man trækker i linen og de to møtrikker mødes kommer en lyd som måske tiltrækker fiskene.
Gå til Kasper Strube's profil
Kasper Strube (søndag d. 14. december 2014 15:36:47)
Østjylland
Jeg har lige været i put and take i dag, og jeg oplevede faktisk at en ørred prøvede at tage min prop. Senere fik jeg også fisk på krogen, du kan se fangsten her:

http://fiskefoto.dk/fangstrapport/baekoerred-salmo-trutta-fario-vaegt-1-kg-laengde-40-cm-/873
Gå til Henrik Hermansen's profil
Henrik Hermansen (søndag d. 14. december 2014 17:10:38)
Østjylland
fin ørred, tillykke;
Gå til Kasper Strube's profil
Kasper Strube (søndag d. 14. december 2014 20:57:30)
Østjylland
Mange tak, vi må se om det kan blive endnu bedre med popping cork i fremtiden.
Shopping guide
Det største udvalg - I den største butik – Til den bedste pris.
Havture med M/S Bodil og M/S Muddi.
Find din nærmeste forhandler af kvalitetstøj fra Geoff Anderson her
En webshop med alt inden for fiskeagn, direkte til din dør.
Spændende fiskegrej til en god pris!
Find FiskeFoto.dk på Facebook
Pausefiskeren.dk