Beskrivelse af turen:
Sammen med min bror Tobias og min far tog jeg ud med jollen fra Grenaa. Vi havde købt 30
børsteorme, der skulle fiskes efter
fladfisk! I de første par drev fik vi
havkarusser og
sortkutling, men kort efter fandt vi de
flade. Først fangede vi nogle små
isinger, men så dukkede de store
fladfisk op. Fine store
rødspætter op til 36 cm, og ind imellem også nogle gode
skrubber. Det blev til i alt 10
rødspætter, 3
skrubber og en
ising, samt en del genudsatte
undermålere og fisk som var for tynde. Vi fangede også lidt
hvillinger, en del
fjæsinger og nogle
ulke. En super tur på havet efter
fladfisk, så var aftensmaden reddet.