Iskolde ørreder fra lundum

Beskrivelse af turen:
det var planen at jeg skulle en tur til lundum for 2 uger siden men da jeg tjekker deres hjemmeside i stedet for deres facebookside så jeg ikke at de havde lukket. derfor blev det til en tur i den her weekend i stedet. UL fiskeri er nemlig ikke så hårdt for armen så jeg tænkte at det nok var bedst hvis at det blev den første tur efter skaden. familiesøen var lukket pga. oprensning så jeg gik direkte til de store søer. det startede roligt ud med lidt snak og studerig af vandet. der var noget is på søerne men det var ikke det store problem. de giver også en is-melding hver dag. jeg fik at vide at der kun var en der havde fanget en fisk ved kanten af isen i den øverste sø nær bunden med et fidusen blink. jeg kastede det samme sted hen med et af de der UL blink fra Berkley i en pellet farve med en orange bagdel og efter få kast fik jeg et bid ved bunden. efter en kort fight kom der en flot regnbueørred på land. efter lidt tid kom ejeren og satte fisk ud. der hvor at han satte dem ud så jeg noget der lignede en meget lille ørred. jeg spurte om hvad det var og ejeren sagde at det måske var en malle. en malle?! jeg ved ikke om ejeren ha sat dværgmaller ud men jeg har aldrig set eller rt om nogen. en af de andre fiskere sagde også at der var blevet at karper ud. hvad er der i de søer? jeg så dog også en stime af noget der lignede små, brune ørreder midt ude på søen i overfladen. senere i den anden sø fik jeg bid igen dog med et andet blink. det var igen en regnbueørred der havde taget blinket (jeg tror kun at der var regnbueørreder). da den kom ind til kanten rakte jeg ud efter nettet men i samme øjeblik fik fisken hovedet op til vandoverfladen og fik rystet den modhage-løse krog ud af munden i en mase vandplasken. øv! så gik der en hel del tid med stalking, kast og agnskifte. til sidst gik jeg tilbage og så på uret at der var 3 minuter til at mit kort udløb. jeg tænkte at jeg nok lige kunne nå nogle få, meningsløse kast før at jeg stoppede. jeg kastede ud og efter lidt indspinning kunne jeg mærke noget. der var bid! fisken figtede meget som den anden. det var også det samme modhageløse blink! da den kom tæt på kanten forsøgte den det samme trick med hovedet. men den her gang kendte jeg tricket og fik stangspidsen tæt på vandoverfladen. det virkede og fiskens hoved kom igen under vandet. så blev den sur og lavede et enormt udløb. jeg har aldrig oplevet noget lignende! i ca. 5 sekunder vippede stangspidsen op og ned og der blev bare truket line af mit hjul! efter det var den også blevet godt træt og fisken kom langsomt hen til breden og blev landet. imens a den skulle aflivet slog den låget til en af mine udstyrs-kasser ned på jorden med halen. det var godt nok en hidsigprop jeg havde fanget! super fed første tur i 2021 og efter min albueskade sidste år! 🙂

Fangster fra denne rapport

Regnbueørred (Oncorhynchus mykiss) Fanget ved spinnefiskeri. super flotte ørreder. bemærk de flotte, hele finder. målende er for den store som var den første jeg fangede. den var i øvrigt godt rogntyk men der er ikke nogen i familien der kan lide rogn så vi forsøgte at give det til hunden. den gad heler ikke æde det.
den lille, som helt klart var den sjoveste at fange vejede 1,2 kg. den bed på et modhageløst mikroblink i pink og orange farver.
Denne regnbueørred blev hjemtaget. Østjylland, Lundum Lystfiskersø (Put & Take) regnbueørredfiskeri, dambrug, put and take, flue, regnorm, powerbait

Regnbueørred (Oncorhynchus mykiss)

Fanget ved spinnefiskeri blink - UL i ørredpille farve med orange bagdel
Fangst tidspunkt middag
Vægt:
1,8 kg.
Længde:
50 cm.
Konditionsfaktor:
1,44
Denne regnbueørred blev hjemtaget.
Gabriel Kirkeby (søndag d. 31. januar 2021 18:40:49)
ja men det er ikke nemt her i vintermånederne. i den tid jeg var der (4 timer) tror jeg kun en anden der fangede 2 fisk. han var der dog både før at jeg kom og efter at jeg gik. nogle af de andre jeg så fangede 1 fisk men de fleste fangede slet ingen. jeg var vist heldig den dag 😁.
Kasper Strube (søndag d. 31. januar 2021 18:42:22)
Nej det er lige med at finde ud af hvad de vil have det kan være at vi ses ved søen en dag.
Gabriel Kirkeby (søndag d. 31. januar 2021 19:01:04)
ja det må tiden vise 🙂.
Du ser nu de 3 seneste kommentarer. Vis alle kommentarer >>

Stemningsbilleder

den lille ørreds flotte, hele halefinne.
udløbet fra den øverste sø til den midterste sø  havde lavet nogle sjove is-former i kulden.
udløbet fra den øverste sø til den midterste sø havde lavet nogle sjove is-former i kulden.

Nyeste fangster på FiskeFoto

Klik på et af ikonerne her under, hvis du vil dele din rapport.