Havørred i åen

Beskrivelse af turen:
Hej fiskeavisen! Mig og en kammerat havde aftalt i lang tid at vi skulle til Allingåen for at fange fisk, men det var aldrig rigtigt blevet til noget.
- så var det idag, og der skulle fiskes på fuld knald!
Dagen før havde jeg pakket mit fiskegrej. Grejæsken bestod af spinnere, woblere, og små blik. Så jeg var klar!
Dag vi havde fri fra skole to vi hjem og tog en rugbrød og pakkede grejet ud i bilen. Efter det ville min mor gerne køre os til åen. Det var godt at have sådan en god mor der lige ville det! Det vi var der tog vi tingene ud og sagde farvel til min mor og aftalte hvornår vi skulle hentes. Da hun kørte rigere vi vores stænger til. Jeg startede med en rapela woblere i orange den havde jeg før fået en del fisk på. Vi fangede mange aborre denne dag og det var også meget fint. Efter vi havde fisket i en time ville jeg lige prøve en nu spinner jeg havde købt af lystfisk.dk en mepps spinner str,2. Den ville jeg lige prøve i sviget af åen. Da jeg gik der hen og havde kastet lidt ud uden nogen fisk prøvede jeg at kaste til den modsatte bred fik jeg et solidt hug, da jeg havde fightet lidt med fisken viste det sig at være en flot havørred på 60 cm den blev jeg rigtig glad for og den skulle selføldig hjem!

Fangster fra denne rapport

Havørred (Salmo trutta forma trutta) Fanget ved spinnefiskeri.
Denne havørred blev hjemtaget.
Dette er min første havørred. Østjylland, (sted ikke oplyst) (Å / bæk) havørredfiskeri, blink, tobis, flue, overspringer, grønlænder, nedfaldsfisk, blankfisk

Havørred (Salmo trutta forma trutta)

Fanget ved spinnefiskeri spinner - Mepps str 2
Fangst tidspunkt aften
Vægt:
2,5 kg.
Længde:
60 cm.
Konditionsfaktor:
1,16

Denne havørred blev hjemtaget.
Dette er min første havørred.

Nyeste fangster på FiskeFoto

Klik på et af ikonerne her under, hvis du vil dele din rapport.