Sport Dres
Emma Line
Geoff Anderson
Netbait
fiskpaakrogen.dk
Geoff Anderson

Sand- eller lerkutling

Gå til Kasper Juliussen's profil
Kasper Juliussen (fredag d. 1. juli 2022 16:48:11)
Syd- og Sønderjylland

Sand- eller lerkutling

Min savgylte tur i dag blev lavet om til et start forsøg på at fange lidt kutlinger, da der lige kom en pause fra blæsten efter at have fanget 20+ havkarusser. Jeg havde desværre ikke en fotoboks med og opdagede først, hvor vigtige finnerne er til artsbestemmeldsen af kutlinger, efter at have genudsat den første. Derfor håber jeg at kunne få lidt hjælp af kutlingeeksperterne her på siden, hvis det overhovedet er muligt at artsbestemme kutlingerne ud fra mine billeder herunder.

Først kommer den første kutling, som jeg ikke fik tjekket finner på.


Så kommer kutling nummer to, som havde en lidt mørkere plamage bagerst på forreste rygfinne, men den var ikke meget mørkere end striberne på finnen.


De er begge fanget på en sandbanke omkranset af grus og småsten. På forhånd tak for hjælpen.
Gå til Brian Kristensen's profil
Brian Kristensen (lørdag d. 2. juli 2022 00:03:46)
Østjylland
Mon ikke der er tale om to sandkutlinger. Lang slank krop, brune finner, og hvad der ligner mange små skæl. Nr to er i hvert fald en sandkutling. Kutlinger kan være en pestilens at artsbestemme
Gå til Kasper Juliussen's profil
Kasper Juliussen (lørdag d. 2. juli 2022 00:27:49)
Syd- og Sønderjylland
Mange tak Brian! Ja jeg kan godt forestille mig, at man skal have set mange af dem for at blive skarp til artsbestemmelsen😃
Gå til Kasper Juliussen's profil
Kasper Juliussen (lørdag d. 2. juli 2022 00:28:01)
Syd- og Sønderjylland
Mange tak Brian! Ja jeg kan godt forestille mig, at man skal have set mange af dem for at blive skarp til artsbestemmelsen😃
Shopping guide
Det største udvalg - I den største butik – Til den bedste pris.
Havture med M/S Bodil og M/S Muddi.
Find din nærmeste forhandler af kvalitetstøj fra Geoff Anderson her
En webshop med alt inden for fiskeagn, direkte til din dør.
Spændende fiskegrej til en god pris!
Find FiskeFoto.dk på Facebook
Pausefiskeren.dk