Sport Dres
Emma Line
Geoff Anderson
Netbait
fiskpaakrogen.dk
Geoff Anderson

Aborre i Kalø Vig?

Gå til Michael Knudsen's profil
Michael Knudsen (søndag d. 7. oktober 2018 17:24:21)
Østjylland

Aborre i Kalø Vig?

Jeg var af sted efter havørred i Kalø Vig i dag, og da havørrederne var andre steder, havde jeg god tid til at observere andre fisk på det lave vand.

Jeg så en del havkarusser, tangsnarre, rejer, og noget, jeg tror har været en slags kutling. Den var vel omkring 10 cm, så jeg gætter på sortmundet.

Derudover så jeg enkeltvist to fisk, som jeg umiddelbart ville skyde på, var en aborre: Kropsform, farve, bevægelsesmønster. Ved fisk nummer to er jeg 90% sikker på, at jeg så striber.

Problemet er, at jeg aldrig har rt om aborre i Kalø Vig før, og Google giver heller ikke nogen indikation på, at de skulle være der. Jeg havde også troet, at vandet så langt nordpå ville være for salt.

Der er godt nok en meget lille bæk et stykke derfra, men den er ofte udtørret og ellers meget lavvandet, så jeg tvivler på, at der kan komme aborre derfra.

Jeg tror mest på, at jeg har set forkert, men hvad er i så fald det med sandsynlige at forveksle med?
Gå til Kasper Strube's profil
Kasper Strube (søndag d. 7. oktober 2018 18:42:15)
Østjylland
Det kan muligvis også være havbars, altså havaborre, dog ved jeg ikke om de opfører sig som en aborre når man observerer dem

Det har nok ikke været sortmundet kutling, men sortkutling du har set.
Gå til Michael Knudsen's profil
Michael Knudsen (søndag d. 7. oktober 2018 19:09:32)
Østjylland
Jeg synes bare ikke, den havde den der gråblå farve. Sandfarvet på siden og mørk på ryggen.

Kutlingerne var nærmest helt sandfarvet, men jeg fik ikke set dem på tæt hold. Det var mest på grund af størrelsen, at jeg gættede på sortmundet. Størrelsen er anslået ud fra nogle rejer, som var i umiddelbar nærhed. Ikke just SI-enheder. (:

Jeg må på en arts-tur derud en af dagene. Jeg havde ingen orm at fiske med, og det er lidt upraktisk at fiske vandkanten af med en 10 fods-stang..
Shopping guide
Det største udvalg - I den største butik – Til den bedste pris.
Havture med M/S Bodil og M/S Muddi.
Find din nærmeste forhandler af kvalitetstøj fra Geoff Anderson her
En webshop med alt inden for fiskeagn, direkte til din dør.
Spændende fiskegrej til en god pris!
Find FiskeFoto.dk på Facebook
Pausefiskeren.dk