Sport Dres
Emma Line
Geoff Anderson
Netbait
fiskpaakrogen.dk
Geoff Anderson

En fandens til test tur...

Gå til test test's profil
test test (onsdag d. 24. juni 2015 23:15:57)
Vest- og Sydsjælland

En fandens til test tur...

I går, sankt hans. Tænkte jeg at jeg lige skulle ned og teste mine nye gedde fluer i en af de nærliggende søer ( en p&t der er lukket grundet for meget kviksølv, så frit fiske) og der fik jeg testet min "Micky finn special 2/0" hvilket ikke gav den store response end en god stor gedde der huggede men blev kroget yderligt, så den røg af. og så tog jeg hjem igen... timerne gik, og jeg havde jo lige modtaget min pakke over bestilte vare fra nettet.. lidt kroge til gedde fluer og flash jeg var løbet tør for,.. jeg skabte en flash flue med grøn crystal flash / kobber.

Klokken var 11 da jeg igen tog ned til søen, tænkte nu skal jeg da have den gedde, men der gik et par timer før der var noget der viste interesse for min flue, men det var en karpe.. blev lettere forskrækket, for siden hvornår er store karper begyndt at vise interesse for flash fluer.. heldigvis huggede den ikke, den blev skræmt af en gedde på godt og vel 22 cm der kom som et lyn fra en klar himmel og huggede.. 5 gedder senere tænkte jeg det var på tide og få noget og spise, for nu var klokken 16.

Selv om det havde været sløvt, så måtte jeg ned igen der omkring kl 18, for det passede med tiden i går hvor jeg havde haft den store gedde på, ned til samme spot igen og prøve. efter godt og vel 15 mins fiskeri fik jeg det jeg troede var et bund hug, da der er rigeligt med krydder i søen, men det viste sig at karpen havde taget mod til sig og hugget.. et lille løb ud, og så blev linen slap, det virkede helt forkert, jeg hev line ind, og hev, da jeg så karpen komme til syne under 2 meter fra land. og som hugget havde betegnet, den var en fisk af større kaliber, jeg var faktisk bange for den skulle smadre min fluestang... vil skyde den til og være ca 70-80 cm lang og så var den godt buttet.. da jeg endelig have fået kontrol over min line, og fisken besluttede den sig for at tage et godt udløb, et godt plask, selv jeg på breden blev våd væk var fisken med flue.. tilbage stod jeg med halvdelen af mit forfang, min 0,35 / 12kgs line havde overlevet, men mit stål leader forfang (20kgs) som jeg lige havde lavet forinden var nu kun halvt. viste ikke om jeg skulle tude over mit forfang der knækkede eller fisken der faktisk kunne være potentiel Dk rekord på flue slap afsted.

men fiskeriet endte ikke der, fiskede vider, havde taget min spindestang med og fiskede mig nogle skaller, håbede dog på flere arter, men så et par suder og måske karruser. flere gange under agns fisk projektet kom der gedder og skulle være med, hvilket resulteret i at jeg mistede 7 kroge, men projekt død agn gav intet, ud over et enkelt hug hvor både fisk og mit 10 cm forfang forsvandt..

inden jeg ville tage hjem fiskede jeg for sjov lidt skaller og dyppede min flue (flash flue kun kobber) i vandet, hvilket gav dagens største fisk, ca 50 cm fra land var der en gedde der kom farende ud fra krydderen og tog fluen, en meget kort kamp, men en gedde på 3,2kg. og når alt skal gå galt i følge Murphys lov, så var min tlf i mellemtiden gået tør for strøm, så kunne ikke tage et billede og værre endnu.. alarmen jeg havde sat så jeg kunne nå og handle på vejen gik aldrig af, så 22:30 sad jeg i min bil.. ingen mælk til i morgen FANDENS til test tur
Gå til Kasper Strube's profil
Kasper Strube (torsdag d. 25. juni 2015 00:52:36)
Østjylland
hehe ja det var da noget af en historie Men det lyder til at være en spændende sø!
Gå til test test's profil
test test (torsdag d. 25. juni 2015 01:00:19)
Vest- og Sydsjælland
der er hvertfald ikke tegn på ørred eller aborre i den altså skal ned og fiske gedder, der går et rygte om der er taget 10+ i den, men er godt nok ikke glad for alt det krydder

har også lige brugt det sidste flash jeg havde. ved hvertfald hvor jeg ikke skal bestille det fra mere. ( 1 pakke flash = 4-5 fluer normalt.) 3 pakker Holdt til 2 fluer,

men nu har jeg da 2 x kobber, 1 x sølv/rød 1x kobber / rød... og en mus.. de skal testes!
Gå til test test's profil
test test (torsdag d. 25. juni 2015 18:59:04)
Vest- og Sydsjælland
i dag blev det til 27 gedder mellem 300g-3,2kg mistede en meter gedde, som huggede på min stang jeg fiskede agns fisk med ved kanten... var tæt på at nette fisken da linen blev delt i 2 men det var god sjov
Shopping guide
Det største udvalg - I den største butik – Til den bedste pris.
Havture med M/S Bodil og M/S Muddi.
Find din nærmeste forhandler af kvalitetstøj fra Geoff Anderson her
En webshop med alt inden for fiskeagn, direkte til din dør.
Spændende fiskegrej til en god pris!
Find FiskeFoto.dk på Facebook
Pausefiskeren.dk