Sport Dres
Emma Line
Geoff Anderson
Netbait
fiskpaakrogen.dk
Geoff Anderson

middelhavsfiskeri hvordan?

Gå til Bertram Eiming's profil
Bertram Eiming (onsdag d. 17. januar 2018 11:49:17)
Nordsjælland

middelhavsfiskeri hvordan?

her til efterår (oktober) skal jeg ned og fiske på malta, er der nogen der har nogle tips til hvor, hvordan, hvilke arter, agn og så videre?
Gå til Kasper Strube's profil
Kasper Strube (onsdag d. 17. januar 2018 14:00:03)
Østjylland
Hej Bertram

Dejligt med en tur til Malta, jeg har aldrig selv været der, men jeg har fisket en del på Kreta, Mallorca og Cypern.

Der er sikkert masser af småfisk, som kan fanges med små kroge og små stykker af reje. Rejerne kan man som regel købe i supermarkederne ligesom herhjemme, eller måske på et lokalt fiskemarked. Der bør også være multer i havnene der nede. Tit er det sådan at man ikke må fiske i havnene, og måske er det derfor at der er mange multer der. Men se om du kan finde en havn, hvor man må fiske, og smid så noget hvidt brød ud på overfladen, så kommer multerne nok og spiser, hvis der er nogle.

Bemærk at man muligvis skal have et fisketegn, for at fiske lovligt.

Der er artikler fra Kreta, Kalymnos, Mallorca og Cypern her, som jo også er øer i Middelhavet.

https://www.fiskefoto.dk/artikler-om-lystfiskeri-i-danmark-og-europa

MVH. Kasper
Gå til Bertram Eiming's profil
Bertram Eiming (torsdag d. 18. januar 2018 08:24:44)
Nordsjælland
Mange tak, men jeg tænkte også på barracudaer og havbars og sådan?
Gå til Kasper Strube's profil
Kasper Strube (fredag d. 19. januar 2018 01:43:51)
Østjylland
Jeg har fanget en enkelt havbars på Mallorca på en hel pillet reje, men ellers er det jo nok nogle fisk man skal spinnefiske efter med blink eller wobler. Barracuda skal nok og så tages ved spinnefiskeri eller ved fiskeri med en levende agnfisk. Måske kan du undersøge om det er muligt at komme på en arrangeret fisketur med båd der nede.
Husk for resten at der kan være giftige fisk i havet der nede, som vi jo ikke har her hjemme. Jeg har altid en lang tang med, så jeg kan afkroge fiskene uden at røre ved dem.
Gå til Kasper Strube's profil
Kasper Strube (fredag d. 19. januar 2018 01:44:44)
Østjylland
Her har jeg fanget barracuda på Azorerne for mange år siden
https://www.fiskefoto.dk/artikel/coastline-fishing-paa-azorerne-barracuda-makrel-coastline-portugal/38
Gå til Kasper Strube's profil
Kasper Strube (lørdag d. 12. februar 2022 21:21:39)
Østjylland
Fangede du egentligt noget på Malta dengang? Jeg har lige været afsted, så nu skal jeg have skrevet lidt om mit fiskeri hvor jeg bl.a. fangede en blæksprutte.
Gå til Bertram Eiming's profil
Bertram Eiming (lørdag d. 12. februar 2022 21:28:44)
Nordsjælland
Jeg så godt du har været afsted . Glæder mig til at læse om hvordan det gik 🐟. Da jeg var afsted dengang fik jeg desværre ikke nået at fiske, da jeg blev syg i starten af ugen og var det i 2 uger derefter 😬
Gå til Kasper Strube's profil
Kasper Strube (lørdag d. 12. februar 2022 21:30:20)
Østjylland
ups, du er da uheldig når du er på ferie må jeg sige.
Gå til Bertram Eiming's profil
Bertram Eiming (lørdag d. 12. februar 2022 22:57:24)
Nordsjælland
Ja den er ikke så god, men det må få et skud en anden gang 🐟
Gå til Kasper Strube's profil
Kasper Strube (mandag d. 14. februar 2022 15:35:26)
Østjylland
Så er der lidt læsning om lystfiskeri på Malta her i artiklen
https://www.fiskefoto.dk/artikel/lystfiskeri-paa-malta-efter-blaeksprutter-multer-og-andet-godt-2022-/85
Shopping guide
Det største udvalg - I den største butik – Til den bedste pris.
Havture med M/S Bodil og M/S Muddi.
Find din nærmeste forhandler af kvalitetstøj fra Geoff Anderson her
En webshop med alt inden for fiskeagn, direkte til din dør.
Spændende fiskegrej til en god pris!
Find FiskeFoto.dk på Facebook
Pausefiskeren.dk