Juleafslutning i Harlev P&T

Beskrivelse af turen:
AROS Lystfiskerforening havde lige lokket mig ud til vandet igen da de inviterede til en sidste fældes tur i år. Turen gik igen til Harlev put and take hvor at vi skulle se om der ikke var fisk at komme efter i løbet af de 4 timer hvor at vi skulle fiske. Foreningen betalte det halve af prisen så det hjalp jo også med at få mig afsted. Det var desuden også den sidste dag Harlev P&T havde åbent før at de lukkede for vinteren. Jeg startede ud med noget som jeg tænkte vil fungere godt da vandet var lidt koldt, nemlig en af mine lidt tungere UL agn i form af en 5,5 grams D360˚ i lime burst farven. Efter at have gået lidt rund om den store sø og afsøgt vandet fik jeg et par følgere. Kort efter fik jeg et hug ude midt i søen lidt dybere nede, den fik dog krogen fri da den svømmede op til overfladen og lavede et enkelt ryst med hovedet. Da jeg gik lidt videre fik jeg meget pludseligt fisk på igen, dog i en ret beskeden størrelse med sine 37 cm. Den kom hurtigt i nettet og jeg fortsatte fiskeriet. Denne gang forsøgt jeg mig dog efter få kast at gå over til den anden sø med en fornemmelse af at der var nogle hug-villige fisk der. Der gik ikke længe før at der var en følger efter som dog ikke tog blinket samt et enkelt hug som dog ikke resulterede i en krogning. Men kort efter var der dog et hug ude i det dybere vand og den her gang var der noget mere vægt på. Efter en mere stille fight hvor at jeg også forsøgte at forebygge line-kludder på hjulet blev en noget større ørred landet. Med sine 60 cm og 2,9 kg var det dagens største fisk. Kort tid efter fik jeg endnu et hug på samme plads tæt på breden. Fisken fik dog krogen fri da jeg i fortvivlelse over kvaliteten af mit første modhug forsøgt med et andet. Det gjorde dog ikke så meget da der i kastet efter var endnu et hug lidt længere ude. Der var igen vægt på og den her fisk præsterede en seriøs fight med flere mindre udløb så snart at den nærmede sig breden. Til sidst var den dog blevet godt træt og svømmede ind i en vandplante-busk som blev revet løs og fik dermed blændet sig selv. Derefter gav den mere eller mindre op og blev trukket direkte ind i nettet uden nogen form for modstand. Fisken var godt tyk og fulgte med sine 58 cm og lige under 2,8 kg tæt efter den forrige fisk i størrelse. Efter det skulle der lige gå lidt mere tid på samme plads før at et kast i den modsatte retning resulterede i et hug mere. Der var ikke helt så meget vægt på den her gang og da jeg så fisken var den da også noget mindre end de to forrige. Fisken gav dog en fin fight for sin størrelse og blev målt til at være 45 cm. Da fiskekortet nu var fulgt og jeg havde lige lidt under halvdelen af tiden tilbage valgte jeg at skifte D360˚eren ud med en lille enkeltkrog med en regnorme-hale på. Forestillingen var at der nok ville byde sig en solaborre eller måske en af de skallelignende fisk som jeg så sidst jeg var der. Efter noget søgen fandt jeg en enkelt solaborre der nappede i ormen men den mistede interessen af en eller anden grund, måske fordi at den havde nappet i krogen. Da jeg nåede hen til det udhængene piletræ valgte jeg at prøve der i håbet om at en fisk ville befinde sig bland rodspidserne nede i vandet. Jeg kunne ikke se hvad der var sket, men jeg havde pludselig en fisk kroget. Det viste sig at være en skalle som havde taget agnen og nu var kommet op. Der blev ikke fanget noget efter det på trods af at der var en stor stime af små skallelignende fisk som dog ikke gad bide. Da jeg blev træt af det tog jeg hjem af for at rense de 4 ørreder.

Fangster fra denne rapport

Regnbueørred (Oncorhynchus mykiss) Fanget ved spinnefiskeri. Alle fire ørreder på landingsnettet i størrelsesorden. Selvom at det ikke ser sådan ud på billedet er det den øverste der er størst.
Denne regnbueørred blev hjemtaget. Østjylland, Harlev Put & Take (Put & Take) regnbueørredfiskeri, dambrug, put and take, flue, regnorm, powerbait

Regnbueørred (Oncorhynchus mykiss)

Fanget ved spinnefiskeri gennemløbsblink - Westin D360˚ put and take 5,5 gram i Lime Burst.
Fangst tidspunkt formiddag
Vægt:
2,9 kg.
Længde:
60 cm.
Konditionsfaktor:
1,34
Denne regnbueørred blev hjemtaget.
Kasper Strube (onsdag d. 7. december 2022 20:52:15)
En god stribe ørreder inden lukketid.
Skalle (Rutilus rutilus) Fanget ved medefiskeri. En enkelt skalle blev taget på regnormehalen fisket med løs line.
Denne skalle blev genudsat. Østjylland, Harlev Put & Take (Put & Take) skallefiskeri, sølv, regnorm, majs, brød, fredfisk

Skalle (Rutilus rutilus)

Fanget ved medefiskeri enkeltkrog - Med halen fra en regnorm
Fangst tidspunkt middag
En enkelt skalle blev taget på regnormehalen fisket med løs line.
Denne skalle blev genudsat.

Stemningsbilleder

Nyeste fangster på FiskeFoto

Klik på et af ikonerne her under, hvis du vil dele din rapport.