Fik den sagnomspundne fladfisk i Grenaa

Beskrivelse af turen:
jeg fik muligheden for at tage ud til Grenaa så det valgte jeg at gøre. langt det meste af den første del af turen skete der ikke andet end at jeg fik fanget nogle havkarusser i håbet om at der skulle komme en savgylte, ål, ålekvabbe eller en torsk forbi og tage agnen. efter ca. 4 timer kom der nogle andre der kort efter fangede en flad. det gik så derefter op for mig at jeg måske skulle prøve nogle andre steder end på spidsen af molen. efter lidt afprøven fandt jeg endelig et sted hvor at der var interesse for agnen. efter et par kast til stedet kastede jeg ud igen men... den not-a-knot kopi der ellers så fin ud som jeg fandt på molen gik op eller knækkede... og ud fløj mit friske forfang med spinnerblade og alt muligt samt min kastepirk 😑. det udløste en kædereaktion af uheld. jeg gik tilbage for at binde et nyt forfang på men knuderne var gået op (det var helt nyt så det har været en fejl fra producentens side). så måtte jeg binde krogene på igen. da jeg kom tilbage havde mågerne så nået at finde min gulerodsbolle. men fiskeriet fortsatte og de andre fiskere var så venlige at give mig nogle sandorm. kort efter kunne jeg mærke at der var en fisk der var ude og pille ved mit forfang så jeg gav modhug. desværre havde den ikke taget krogen så den blev ikke på. jeg kunne enda se at der var en pæn fladfisk der fulgte efter helt indtil stenene. endnu senere fik jeg igen et fint hug på den modsatte side af molen og på vej ind kunne jeg mærke at det var en fin en. da jeg hev den op faldt den af og ned imellem stenene. åh nej! heldigvis flyttede den sig ikke og jeg var hurtig og fik min arm der ned med vand næsten op til albuen. der fik jeg et godt greb om halen på den og PR skrubben var landet. jeg kunne ikke helt se om den havde taget sandormen på den øverste krog eller Gulp! Alive! børsteormen på den nederste men jeg tror at den tog sandormen da den så ud til at hænge jt på linen da jeg hev den ind. på kastet efter fik jeg fanget endnu en skrubbe, den her gang solidt kroget og på Gulp! Alive! børsteormen. der efter måtte jeg nøjes med nap og ingen bid. jeg kastede flere gange undervejs ud over der hvor at jeg mistede mit forfang og min kastepirk men jeg fangede det ikke. mon ikke skrubberne havde trukket det rundt på bunden? ud over skrubber blev der også fanget nogle små isinger og en enkelt rødspætte. fed tur på trods af det mistede grej.

Fangster fra denne rapport

Skrubbe (Platichthys flesus) Fanget ved medefiskeri. da jeg startede inde på fiskefoto var næsten alle mine ture efter fladfisk. over et år efter fangede jeg så en. ny PR!
Denne skrubbe blev hjemtaget. Østjylland, Grenaa Havn (Havn / mole) skrubbefiskeri, fladfisk, børsteorm, sild, sandorm, sandigler, tobis

Skrubbe (Platichthys flesus)

Fanget ved medefiskeri på bundforfang - med sandorm og Gulp! Alive! børsteorm.
Fangst tidspunkt aften
Længde:
35 cm.
Denne skrubbe blev hjemtaget.
Kasper Strube (fredag d. 4. juni 2021 19:07:01)
En god rapport som altid
Havkarusse (Ctenolabrus rupestris) Fanget ved medefiskeri. en del små efterhånden kedelige havkarusser fik jeg hurtigt.
Denne havkarusse blev genudsat. Østjylland, Grenaa Havn (Havn / mole) havkarussefiskeri, havn, høfde. mole

Havkarusse (Ctenolabrus rupestris)

Fanget ved medefiskeri enkeltkrog - med Gulp! Alive! børsteorm og sandorm stykke
Fangst tidspunkt eftermiddag
en del små efterhånden kedelige havkarusser fik jeg hurtigt.
Denne havkarusse blev genudsat.

Stemningsbilleder

skrubben er lidt speciel. ca. hver tredje skrubbe vender den anden vej. det er desuden den eneste fladfisk der vandre op i ferskvand og den kan også få afkom med rødspætter. her kan man se at det er den store af dem der vender den gale vej
den store skrubbe havde en benknude på hovedet. lebs?
advarsel! fiskefotos automatiske humor-sikring advarer om dårlig joke! her er billedets tekst:

det er vigtigt at holde sit grej i stand. her er jeg igang med at skrubbe snavset af mit hjul.

der lå en død sæl nede ved stenene. flere fisk til os lystfiskere!
den store skrubbe havde spist godt. fiskene var ikke super tykke men der var fint med kød på dem.
min filletkniv bliver. slibet ind imellem men nu trænger den til en grundig omgang. men pas stadigvæk på fingrene! den smuttede nemlig for mig.
jeg er helt ude af træning men fileterne blev ret fine alligevel. det hjælper jo også på det når at man er så grundig at man bruger 2 timer på 2 fisk...
Gå til Kasper Strube's profil
Kasper Strube (onsdag d. 16. juni 2021 06:46:24)
Så er der serveret

Nyeste fangster på FiskeFoto

Klik på et af ikonerne her under, hvis du vil dele din rapport.