Sport Dres
Emma Line
Geoff Anderson
Netbait
fiskpaakrogen.dk
Geoff Anderson

Mosebid

Gå til Christian Thymann's profil
Christian Thymann (onsdag d. 11. september 2019 00:40:22)
Nordsjælland

Mosebid

Hejsa.

Her den anden dag fiskede jeg i en mose ikke langt fra, hvor jeg bor. Jeg havde hverken støvler eller waders med, da jeg tænkte at jeg bare ville fiske fra land. Åkanderne var dog i en større mængde, så jeg trådte lidt ud i vandet i bare fødder, så jeg havde vand til lidt over anklerne. Om aftenen begyndte jeg at få små myggestik-lignende knopper overalt på mine fødder og ankler, lige op til lige over anklerne. Jeg vil tro en 30-40 stk. på hver fod og helt sindssygt kløende!
Jeg tænker at disse unægteligt har noget at gøre med et eller andet i den mose, men mit spørgsmål lyder så på, hvad det kan være?
Nogle har sagt at det kan være små igler, og det tætteste jeg selv har fundet på nettet er "Swimmers itch" som kommer af parasitter.
Jeg tænker at I måske har en idé eller måske har prøvet noget lignende?

Jeg har desværre ikke noget billede og det er nu efter lidt over en uge aftaget.
Gå til Christian Thymann's profil
Christian Thymann (onsdag d. 11. september 2019 00:48:22)
Nordsjælland
Jeg har så lige fundet ud af, at det nok er iktere. Hvilket er den danske betegnelse for de her parasitter som giver "Swimmers itch". Den kobling var bare ikke lige til at finde fra engelske til danske kilder.

Ulækkert 😅
Gå til Kasper Strube's profil
Kasper Strube (onsdag d. 11. september 2019 01:05:39)
Østjylland
Jeg har lige spurgt i en facebook gruppe, her er svaret fra en bruger der inde:

Det er formentlig en infektion fra Schistosomatider - en slags fladorme, der normalt er parasitter på fugle, men som har fritsvømmende stadier, der kan angribe mennesker. De dør dog ret hurtigt efter infektionen, da de ikke kan leve i mennesker.
Shopping guide
Det største udvalg - I den største butik – Til den bedste pris.
Havture med M/S Bodil og M/S Muddi.
Find din nærmeste forhandler af kvalitetstøj fra Geoff Anderson her
En webshop med alt inden for fiskeagn, direkte til din dør.
Spændende fiskegrej til en god pris!
Find FiskeFoto.dk på Facebook
Pausefiskeren.dk