Sport Dres
Emma Line
Geoff Anderson
Netbait
fiskpaakrogen.dk
Geoff Anderson

købte en eksotisk fisk: mælkefisk.

Gå til Gabriel Kirkeby's profil
Gabriel Kirkeby (søndag d. 1. november 2020 11:22:25)
Østjylland

købte en eksotisk fisk: mælkefisk.

jeg købte en fisk nede i en mini bazar efter at have set den i frysedæsken dagen før. det var en mælkefisk. mælkefisken lever i stillehavet og det indiske ocean og spiser mest alger, smådyr m.m. den er en populær spisefisk i de områder hvor den lever. der er dog mange ben i den. den bliver opdrættet i flere lande blandt andet indonesien hvor min kom fra. den kan desuden både leve i salt- og ferskvand, men kan dog kun yngle i rent saltvand. den kommer fra en familie der er beslægtet med karpefiskene. her er et billede af en renset mælkefisk:

mælkefiskens mund:


der var dog et mindre problem. fisken var ikke helt frisk. jeg bemærkede først fangst- og frysedatoen efter at jeg havde købt den. her er sedlen:


som man kan se på billedet er fisken over et år gamel 🤣. og ikke nok med det så var den ikke renset. desuden skal det siges at det er en fed fisk. jeg fik den dog renset og fileteret. her er fileterne:


da det blev fredag blev fisken krydret, stegt og spist. den smagte faktisk ikke dårligt men den var meget tør og kedelig. desuden havde den en underlig naturlig surhed. det var nok blevet en sur mælkefisk😂. så husk! se på datoen før at du køber en særlig fisk😁.
Gå til Kasper Strube's profil
Kasper Strube (søndag d. 1. november 2020 22:15:06)
Østjylland
Det er da spændende at prøve noget nyt, selvom at selve fisken var lidt gammel hehe.
Munden minder lidt om multens mund syntes jeg.
Gå til Gabriel Kirkeby's profil
Gabriel Kirkeby (mandag d. 2. november 2020 13:26:36)
Østjylland
ja den fik mig også til at tænke på multen. den havde dog ikke knuper på overlæben🙂.
Shopping guide
Det største udvalg - I den største butik – Til den bedste pris.
Havture med M/S Bodil og M/S Muddi.
Find din nærmeste forhandler af kvalitetstøj fra Geoff Anderson her
En webshop med alt inden for fiskeagn, direkte til din dør.
Spændende fiskegrej til en god pris!
Find FiskeFoto.dk på Facebook
Pausefiskeren.dk