Sport Dres
Emma Line
Geoff Anderson
Netbait
fiskpaakrogen.dk
Geoff Anderson

Reparation af knækket fiskestang med epoxylim og murersnor

Gå til Kasper Strube's profil
Kasper Strube (torsdag d. 28. maj 2015 01:58:18)
Østjylland

Reparation af knækket fiskestang med epoxylim og murersnor

Når yndlingsstangen knækker, behøver man ikke nødvendigvis at smide stangen ud, eller stille den over i hjørnet til de andre defekte fiskestænger.

I nogle tilfælde kan det lade sig gøre at reparere fiskestangen med epoxylim (tokomponent lim) og snor. I eksemplet her har jeg brugt murersnor.

Jeg havde ikke samlet stangen ordentligt, og i første kast på fisketuren flækkede den yderste del af fiskestangen lige i samlingen. Jeg fik desværre ikke taget billeder af stangen før reparationen.

Første pudsede jeg den glatte lak omkring skaden med sandpapir, for at limen nemmere skulle kunne bide. Derefter samlede jeg de to stang dele.

Først gav jeg samlingen lidt epoxylim oven på den pudsede overflade. Så lavede jeg en bevikling af murersnor, malede den med epoxylim, lagde endnu en bevikling af murersnor udenpå, og gav også den en god gang epoxylim.

Umiddelbart derefter skilte jeg de to dele fra hinanden, for at sikre mig at de to dele ikke blev limet sammen.

Da limen var hærdet, var stangen klar til brug. Stangen virker stadigt den dag i dag, et års tid efter reparationen. Og i mellemtiden er den blevet testet, bl.a. med stør op til 8 kilo, 5 småsej som skulle løftes ind over molen, og masser af bundhug.

En krone sparet er en krone tjent.

Bemærk at stangen i mit tilfælde ikke var knækket helt over, men kun flækket i samlingen. Dog skal det siges, at der stort set ikke var noget af den yderste del af stangen, der støttede på den inderste del af stangen før reparationen.

Reparationen af fiskestangen er ikke super pæn, men man kunne jo male samlingen, hvis man er så fin på den


Reparation af fiskestang


Epoxylim (tokomponent lim)


Murersnor

Shopping guide
Det største udvalg - I den største butik – Til den bedste pris.
Havture med M/S Bodil og M/S Muddi.
Find din nærmeste forhandler af kvalitetstøj fra Geoff Anderson her
En webshop med alt inden for fiskeagn, direkte til din dør.
Spændende fiskegrej til en god pris!
Find FiskeFoto.dk på Facebook
Pausefiskeren.dk