Sport Dres
Emma Line
Geoff Anderson
Netbait
fiskpaakrogen.dk
Geoff Anderson

Færøerne og fiskegrej

Gå til Simon Hansen's profil
Simon Hansen (søndag d. 10. maj 2015 19:19:20)
Vest- og Sydsjælland

Færøerne og fiskegrej

Nu da jeg har fundet ud af at lægge ting ud på forum kan jeg da lige spørge om noget.
Jeg skal til færøerne i sommerferien og jeg tager lidt fiskeudstyr med.
Jeg tager et DAM hjul med 0.33 mm monofilline, en savagegear roadrunner rejsestang kastevægt 10-40, og en del blink, kastepirke, kystwobler, spinner, og en enkelt jig med, alt sammen i vægtklassen 10-40 g.

Hvis der er noget specielt grej i kan anbefale må i meget gerne skrive

Jeg har tænkt mig at fiske sej, brosme og lignende fra kysten og er i tvivl om grejet er stærkt nok.
Gå til Kasper Strube's profil
Kasper Strube (søndag d. 10. maj 2015 22:55:27)
Østjylland
Hej Simon

Jeg har fisket lidt i Norge, som måske minder lidt om de fisk og forhold man kan forvente på Færøerne.

0.33 mm. monofillline lyder fint til noget kastefiskeri, faktisk tror jeg selv at jeg ville foretrække monofilline frem for fletline, da monolinen ikke så nemt bliver skåret over på sten og klipper. Fletlinen kan give længere kast, men hvis forholdene er som i Norge, behøver man ikke at kaste så langt, for at komme ud på meget dybt vand.

Jeg ved ikke om din stang er en teleskopstang, men hvis det er, vil jeg måske anbefale at du enten tager en anden stang med, og hvis der ikke er mulighed for at have en almindelig 2 eller 3 delt stang med på flyet, kan faktisk få 4 delte stænger, som kan være i en almindelig kuffert. Teleskop stænger har det med at være meget bløde, og jeg har også rt andre fraråde dem.

Kastepirke vil helt sikkert være fine, dem har jeg selv fanget godt på i Norge. Men måske kan man også fange en laks eller ørred hvis man prøver med blink, spinner eller wobler? Jeg ville nok også tage nogle bundforfang med, og så mede lidt efter småarter, der kan sikkert være alt muligt spændende der oppe.

Her kan du se lidt billeder fra min seneste tur til Norge i 2013:

https://www.fiskefoto.dk/fotogalleri-artikel/fjordfiskeri-i-stavanger-og-bergen-omraadet-i-norge-2013-torsk-sej-lubbe-makrel-oerred-laebefisk-gylter-hornfisk-glyse/52

Til sidst vil jeg sige rigtig god tur, jeg er lidt misundelig, men til gengæld skal jeg selv til Norge til sommer, hvor vi skal fiske fra en jolle, så der skal nok også komme fisk på land. Du kan se nogle billeder fra mine kammeraters tidligere tur til samme sted i Norge her:

https://www.fiskefoto.dk/fotogalleri-artikel/fiskeri-ved-saltstraumen-i-norge-2013-havkat-sorthaj-sej-lange-brosme-roedfisk-kuller/53

Vh. Kasper


Norge 2013.
Gå til Kasper Strube's profil
Kasper Strube (søndag d. 10. maj 2015 22:59:11)
Østjylland
Husk at tage nogle gode billeder, så laver vi en artikel om dit fiskeri her på siden.
Gå til Simon Hansen's profil
Simon Hansen (mandag d. 11. maj 2015 09:49:21)
Vest- og Sydsjælland
mange tak for god viden, stangen er heldigvis 4 delt, ellers kunne den ikke være i kufferten, var i tvivl om en 4 delt fiskestang var god nok
Gå til Simon Hansen's profil
Simon Hansen (mandag d. 11. maj 2015 09:51:41)
Vest- og Sydsjælland
det må jeg sige, i fiskede da godt nok mange læbefisk, håber også jeg fanger et par stykker.
Gå til Kasper Strube's profil
Kasper Strube (mandag d. 11. maj 2015 23:52:27)
Østjylland
Jeg tror bestemt at en 4 delt stang kan være fin Min fungerer udmærket. Ja der var godt med gylter, havkarusser, og rødnæb / blåstak der oppe.
Gå til Kasper Strube's profil
Kasper Strube (torsdag d. 30. juli 2015 09:25:37)
Østjylland
Hej Simon

Har du været på Færøerne?

Vh. Kasper
Gå til Simon Hansen's profil
Simon Hansen (tirsdag d. 11. august 2015 14:36:08)
Vest- og Sydsjælland
jeg skal snart til at skrive artiklen
Gå til Kasper Strube's profil
Kasper Strube (onsdag d. 12. august 2015 15:41:44)
Østjylland
Læs Simons beretning fra Færøerne her:

https://www.fiskefoto.dk/forum/fiskeri-generelt/5/fiskeri-faeroeerne-2015/615
Shopping guide
Det største udvalg - I den største butik – Til den bedste pris.
Havture med M/S Bodil og M/S Muddi.
Find din nærmeste forhandler af kvalitetstøj fra Geoff Anderson her
En webshop med alt inden for fiskeagn, direkte til din dør.
Spændende fiskegrej til en god pris!
Find FiskeFoto.dk på Facebook
Pausefiskeren.dk