Træer. . .

Beskrivelse af turen:
Efter at turen mod kysten igår blev aflyst og jeg stadigvæk havde orm fra Fyel Mose turen samt at jeg havde plet et flåd tænkt til å-fiskeri blev der pakket op til fiskeri i nye vande. Jeg manglede stadigvæk den der vilde bækørred og med AROS fiskekortet i beholdning var der en oplagt mulighed i Lyngbygård å. Jeg startede med flådet og en enkeltkrog da det skulle være effektivt til å-fisk generelt. Så måtte jeg finde en regnorm frem… eller det måtte så blive en nogenlunde brugbar død en. Mange af ormende var godt døde og halvopløste. Jeg tror liiige at de lå lidt for længe. Der var dog en der bevægede sig meget svagt men den virkede ikke meget bedre end de levende kvalitetsmæssigt. Senere fik jeg lavet et lidt jt kast og fik ramt en gren. Der var mange træer på strækket. Forfanget knækkede og kun bobleflådet nåede tilbage. Nå men så var det da godt at jeg også havde spinne-grej med. På med en spinner i sølv og prøve lidt rundt. Da jeg stod lidt inde i åen iført gummistøvler og kastede opstrøms så jeg 1,5 til 2 meter foran mig en skikkelse der pludseligt kom op fra bunden og kolliderede med min spinner og der var bid og så oven i købet af en bækørred! Fisken var lille og kom hurtigt op over vand men på vej ind mod land fik den sprællet sig af krogen og ud af mit greb og faldt ned i åen for fødderne af mig en halv meter fra breden… 😤. Nå men så måtte jeg da bare finde og fange en anden bækørred. Efter et par kast mere ramte spinneren et træ og forfanget knækkede da jeg forsøgte at hive det ned. Så måtte jeg vel på med et nyt forfang og en ny agn. Den her gang en lille wobler. Efter en del forsøg med den uden hel fik jeg den idé at se på den anden side af den bro hvor at jeg startede. Da jeg kom så det ikke helt ud som om at man kunne komme derover fra vejen men vandet så ikke så dybt ud ved kanten på indersiden af broen. På vej derind var jeg dog ved at få overbalance på en sten og måtte sætte af med den anden fod… lige ned i et hul. Så opgav jeg den idé og gik ind til breden for at vride mine sokker og tømme min ene gummistøvle. Da jeg gik op til vejen for at se om det var så tilgroet som jeg huskede var det selvfølgelig dejlig nemt at komme derned. Området lige opstrøms broen så meget bedre ud og jeg så nærmest med det samme ringe i vandet som desuden virkede en smule mere klart. Her virkede det nemmere at fiske med spinner så jeg skiftede til min gamle og velkendte sorte og rød-prikkede mepps spinner. På første kast var der en følger. Ikke en ørred men en lille aborre. Kort efter troede jeg at jeg havde bundbid men da der sprællede lidt i hvad jeg troede var endnu en gren blev det klat at der var fisk. Det var en lille aborre som følgeren. Kort efter så jeg bidet kort foran mig da endnu en aborre tog spinneren. Kort efter det ramte jeg en gren og hang igen fast i et træ. Efter en hel del tid med at finde måder at befri min spinner som jeg nu nægtede at miste og som var bliver viklet ind i linen fra en anden lystfisker der har mistet deres agn til grenen fik jeg møvet mig selv igennem en del vegetation på den anden side af åen og nåede træet. Efter en del indfiltring fik jeg min spinner og det mistede mikroblink ud. Endelig kunne jeg fiske igen. Og kort efter ramte jeg den samme gren, måtte igen over til træet og den er gang bruge endnu længere tid på et befri min agn. Efter det måtte jeg desværre begynde at bakke sammen og tage hjem. Jeg tog dog nogle sidste kast til en sten hvor at jeg i værtfald så to fisk der var interesserede. Den ene lignede en bækørred. Jeg må tilbage en anden gang og se om jeg bliver lidt mindre uheldig i jagten på min første vilde ørred…

Fangster fra denne rapport

Aborre (Perca fluviatilis) Fanget ved spinnefiskeri. Den er ikke stor men den og den anden aborre var da et lille pust på såret over den næsten fangede ørred. En lille aborre eller to er da bedre end en nultur…
Denne aborre blev genudsat. Østjylland, Lyngbygård Å (Å / bæk) aborrefiskeri, striber, rygfinne, regnorm, majs, spinner

Aborre (Perca fluviatilis)

Fanget ved spinnefiskeri spinner - Mepps black furry i str. 2
Fangst tidspunkt eftermiddag
Denne aborre blev genudsat.
Kasper Strube (mandag d. 20. juni 2022 01:13:55)
Det var noget af en tur, men godt at du kunne regne med åens aborrer. 😊
Gabriel Kirkeby (mandag d. 20. juni 2022 13:31:29)
Ja det var da godt at de blev på krogen modsat den næsten fangede bækørred. Så tæt på og alligevel uendeligt langt fra…

Nyeste fangster på FiskeFoto

Klik på et af ikonerne her under, hvis du vil dele din rapport.