Skovsøen

Beskrivelse af turen:
Regn og blæst og lortevejr ... men til Skovsøen kom jeg! Jeg havde en god portion af store regnorme med, så mon ikke jeg kunne fiske et eller andet med skæl op af skovsøens mørke vand. Jeg startede med at sende et par stænger med flåd og store regnorm ud, så var fiskeriet da igang. Imens fiskede jeg efter agnfisk med en tredje stang. Jeg fik hurtigt en lille rudskalle og en lille skalle, som begge blev brugt som agnfisk.
Der var lidt pilleri ved mine store flådfiskede regnorme, men det lignede ikke stor-aborrer. I løbet af et par timer, fik jeg 4 små aborrer, som havde forgrebet sig på de store regnorme. Ved 16 tiden da det var begyndt at blive mørkt, huggede en lidt større aborre på en af mine store regnorme. Fisken vejede 570 gram, og var 34 cm. lang. Kl. 16:30 var det næsten helt mørkt, men fiskene var ikke gået i seng. En halvstor flådfisket aborre blev pludseligt slugt, og flådet gik under... jeg vidste at fisken ikke var helt lille, og den fightede udmærket! Desværre satte den sig i en gren et par meter fra land. Fisken sad fast, og jeg måtte lægge en del pres på den! Efter lidt tovtrækkeri kom den fri, og fortsatte med ind. En meter fra land faldt fisken af - PIS! Jeg greb fangstnettet, hoppede i vandet og i blinde tog jeg et tag med nettet... og jeg fik sku fisken. Ikke en kæmpe, men en fin aborre på 700 gram og 37 cm. Med våde bukser og støvler pakkede jeg sammen, og så gik turen hjem til den varme stue.

Fangster fra denne rapport

Aborre (Perca fluviatilis) Fanget ved medefiskeri. Turens største aborre. :) Østjylland, (sted ikke oplyst) (Sø / mose) aborrefiskeri, striber, rygfinne, regnorm, majs, spinner

Aborre (Perca fluviatilis)

Konditionsfaktor:
1,38
Turens største aborre.
Kasper Strube (lørdag d. 8. december 2018 23:39:06)
ja, jeg må indrømme at jeg egentligt troede at den var væk, men jeg tog chancen!
Michael Knudsen (lørdag d. 8. december 2018 23:41:23)
I dette vejr kan søen alligevel ikke have gjort den store forskel. (:
Kasper Strube (lørdag d. 8. december 2018 23:42:50)
nej der var rigeligt med vand i luften
Du ser nu de 3 seneste kommentarer. Vis alle kommentarer >>
Rudskalle (Scardinius erythrophthalmus) Fanget ved medefiskeri.  Østjylland, (sted ikke oplyst) (Sø / mose) rudskallefiskeri, fredfisk, majs, brød

Rudskalle (Scardinius erythrophthalmus)

Fanget ved medefiskeri penneflåd - med regnormenkeltkrog
Fangst tidspunkt eftermiddag

Stemningsbilleder

Nyeste fangster på FiskeFoto

Klik på et af ikonerne her under, hvis du vil dele din rapport.