Sandart og ål fra Lystfiskergården i Roust

Beskrivelse af turen:
Finn Pausefisker havde inviteret Søren og jeg med på lystfiskerklubben Bundbids nattur til Lystfiskergården i Roust ved Esbjerg. Natfiskeriet startede kl. 22 og stoppede kl 6. om morgenen. Søren og jeg ville se om vi kunne få en stør i størsøen inden natfiskeriet, så vi købte fiskeri fra 19 - 21. Vi fiskede med regnbueørredfilet og regnorm på et glideforfang, men havde ikke held til at få en stør. Jeg havde et enkelt hug, som måske har været fra stør, men ellers skete der ikke meget i størsøen for vores vedkommende. Der var dog nogle andre størfiskere som havde mere held med fiskeriet, og i løbet af natten fik de vist 5 stør! Ved 21:30 tiden ankom bundbid til søen, og kl 22. gik vi som planlagt i gang med at fiske efter ørreder i ørredsøen. Der skete ikke så meget i starten, men da mørket faldt på, fik Pausefiskeren et hug på regnorm.... Flådet som var monteret med knæklys gik under, og der var liv for enden... Vi regnede med at det nok var en regnbue, men det var en sandar! En fin fisk lidt under 60 cm. Sandart skal genudsættes i søen, så efter fotograferingen, kom den tilbage i søen. Et halvt minut senere, fik Søren også en sandartregnorm... Så det er åbenbart ikke en helt dum agn til sandart Lidt senere på aftenen fik Søren en god ål på omkring 400 gram på regnorm fisket under prop. Kraftig regn gjorde fiskeriet lidt ubekvemt, så det var fristende at søge ly i et stort telt, som var opstillet ved søen. Senere på aftenen bød Bundbid på pølser og kartoffelsalat i teltet, det var ikke dumt med lidt forplejning. Efter pølsespisningen ved 3 tiden fangede jeg en ål... men regnvejret var kraftigt, og vi var trætte, så Søren og jeg sov et par timer i bilen. Kl. 5 stod vi op. Bundbidderne havde fanget lidt ørreder imens vi sov, så Søren og jeg forsøgte os også efter søens regnbuer, indtil fiskeriet stoppede kl 6.
En god tur trods dårligt vejr - tak for invitationen.

Fangster fra denne rapport

Ål (Anguilla anguilla) Fanget ved medefiskeri. En ål som bed ved 3 tiden om natten. Syd- og Sønderjylland, Lystfiskergaarden (Put & Take) ålefiskeri, natfiskeri, regnorm, åleklokke, stor, røget

Ål (Anguilla anguilla)

Fanget ved medefiskeri penneflåd - med regnorm fisket tæt på bunden
Fangst tidspunkt nat
En ål som bed ved 3 tiden om natten.

Stemningsbilleder

Pausefiskeren lusker rundt ved Lystfiskergården i Roust.
Størsøen ved Lystfiskergården i Roust.
Ørredsøen ved Lystfiskergården i Roust.

Nyeste fangster på FiskeFoto

Klik på et af ikonerne her under, hvis du vil dele din rapport.