Resterne efter Kennys bonanza

Beskrivelse af turen:
Jeg havde min første suder til gode, og Kennys gode rapporter talte for at prøve lykken i voldgraven. Kenny havde rapporteret om bonanzafiskeri efter suderne dagen inden, hvilket lovede godt.

Emil og jeg ankom og begyndte fiskeriet omkring midnat. Der var en masse liv i og omkring søen, så vi var optimistiske. Det var rigtig hyggeligt, og vejret var varmt, så jeg fiskede i shorts og t-shirt. En time senere gav Emil op og lagde sig til at sove.

Jeg korresponderede lidt med Kasper i mørket, men jeg var ærligt talt pessimistisk og lettere uopmærksom omkring klokken to, da jeg pludselig så mit flåd forsvinde eller i hvert fald ikke kunne se det. Min stang lå løst på jorden, og pludselig røg den i vandet: Okay, der måtte være fisk!

Et hurtigt modhug viste, at, ja, der var fisk, og det var en af slagsen, der selv bestemte, om den ville med. Den gik i åkanderne, men det lykkedes mig at få den ud og i land. Ny art!

I mellemtiden havde jeg fået vækket Emil, så han kunne komme med nettet, men det lå åbenbart nede i bilen. Jeg fik taget et par billeder og målt den til 45 cm, og så kom den tilbage i vandet. Herefter lagde jeg mig til at sove med alarmen sat til 0430. To timers søvn måtte række.

Vi fiskede igen efter en jst uvelkommen alarm, og herefter begyndte vi at se lidt fisk igen. Emil fik hurtigt en rudskalle, og kort efter havde jeg også hug. Jeg fik landet fisken, men arten forbliver ukendt: Jeg gav et kontant modhug, da det lignede en stor fisk, men fisken fløj ud af vandet og ramte planterne på brinken, faldt af, og svømmede væk igen.

Senere fik jeg en meget lille rudskalle og et par pæne. Emil fik pludselig en suder på 46 cm i en rigtig fed fight, og en time senere endnu en på 42 cm. Vi gravede lidt orm, og det gav en lille aborre og lidt rudskaller. Til sidst omkring klokken ni fik jeg endelig endnu en suder, også på 42 cm. Fighten blev lidt ødelagt af, at fisken ret hurtigt gik i åkanderne, men med møje og besvær fik jeg den fri og landet.

Herefter begyndte søens vandfugle at sabotere al fiskeri, så vi kørte hjemad klokken ti.

Fangster fra denne rapport

Suder (Tinca tinca) Fanget ved medefiskeri. Min første suder!

Denne suder blev genudsat. Østjylland, Fredericia Voldgrav (Sø / mose) suderfiskeri, fredfisk, majs, regnorm, sommer, morgen, aften, fight

Suder (Tinca tinca)

Fanget ved medefiskeri penneflåd - med majs
Fangst tidspunkt nat
Længde:
45 cm.
Min første suder!

Denne suder blev genudsat.
Rudskalle (Scardinius erythrophthalmus) Fanget ved medefiskeri. Min mindste rudskalle nogensinde. Den ville have været flot i akvariet, men den kom tilbage i søen. Østjylland, Fredericia Voldgrav (Sø / mose) rudskallefiskeri, fredfisk, majs, brød

Rudskalle (Scardinius erythrophthalmus)

Fanget ved medefiskeri penneflåd - med regnorm
Fangst tidspunkt morgen
Aborre (Perca fluviatilis) Fanget ved medefiskeri. Denne aborre blev genudsat. Østjylland, Fredericia Voldgrav (Sø / mose) aborrefiskeri, striber, rygfinne, regnorm, majs, spinner

Aborre (Perca fluviatilis)

Fanget ved medefiskeri penneflåd - med regnorm
Fangst tidspunkt morgen
Denne aborre blev genudsat.
Kenny Pedersen (søndag d. 28. juni 2020 00:16:37)
Så kom der nogen Suder på land, og de kæmper ret godt, tillykke med dem. Og bare rolig, det er ikke kun resterne, der er mange mange Suder i volden. Ellers måske senere på sommeren en fælles tur derned, og måske vi kan lokke Kasper med også.
Michael Knudsen (mandag d. 29. juni 2020 01:08:07)
Mange tak! Inden vi fangede noget, jokede jeg til Emil med, at du måtte have hjemtaget suderne fra din bonanza-tur.

Jeg tager gerne endnu en tur dertil, så lad os se på det. Der skulle jo også være brasen i voldgraven, og den mangler jeg stadig..
Kenny Pedersen (tirsdag d. 30. juni 2020 12:17:22)
Hehehe de svømmer heldigvis lystigt videre derude, kunne være hyggeligt, få rigtig gang i de Suderbasser en hel dag på jagt efter dem. Brasen er der lidt af, men ikke så mange, og meget små.
Du ser nu de 3 seneste kommentarer. Vis alle kommentarer >>

Stemningsbilleder

Hvis man holder 42 cm suder tæt foran kameraet, ser den stor ud.
Jeg kender ikke denne art, men hold op hvor var de nuttede, når de løb rundt på åkanderne. De lød lidt som pivedyr med en defekt hyleventil.
Til sidst blev disse ællinger ved at svømme rundt med vores flåd, og så gad vi ikke mere.

Nyeste fangster på FiskeFoto

Klik på et af ikonerne her under, hvis du vil dele din rapport.