Ørredjagt med Emil

Beskrivelse af turen:
Mens alle andre fangede gedder, var Emil og jeg taget til de lokale åer, hvor jeg havde lovet ham glimrende fiskeri efter bækørreder. Det må så blive en anden dag, for i dag var det ualmindeligt sløjt.

Vi begyndte i Den Dårlige Å, hvor jeg har set masser af fisk men stadig ikke fået landet en. Vandet var klart og med god strøm, men efter en times fiskeri havde vi ikke haft så meget som et lille nap, så vi kørte videre til den næste å.

Her så vi en fisk i vandet med det samme, så det var da en klar fremgang. Kort efter havde jeg en fisk på, og det var en af de større i dette vandløb, nåede jeg at se, inden den faldt af. Vi gik opstrøms, men for at gøre en lang historie kort: Der var kun nap fra hundestejler.

Efterhånden havde vi fisket i 2.5 timer, så vi vendte hjemad. Da vi kom tilbage til bilerne, valgte vi lige at give det et skud nedstrøms.
Det gav endelig pote. Emil havde hug med det samme, hans agn ramte vandet, og kort efter havde jeg dagens eneste fisk på land.

Fangster fra denne rapport

Bækørred (Salmo trutta forma fario) Fanget ved medefiskeri. En ret lille bækørred, selv for denne bæk.

Denne bækørred blev genudsat. Østjylland, (sted ikke oplyst) (Å / bæk) bækørredfiskeri, flue, regnorm, blink, spinner, pletter

Bækørred (Salmo trutta forma fario)

Fanget ved medefiskeri penneflåd - med regnorm
Fangst tidspunkt eftermiddag
En ret lille bækørred, selv for denne bæk.

Denne bækørred blev genudsat.

Stemningsbilleder

Der er utroligt flot langs Den Dårlige Å, hvilket var godt en dag som denne, hvor der ingen fisk var at komme efter.
Lige her så jeg en isfugl.
Gå til Michael Knudsen's profil
Michael Knudsen (søndag d. 3. maj 2020 23:58:54)
Nåh ja, og ved ankomsten så jeg en skarv flyve rundt, så det kunne måske forklare fraværet af fisk i dag.
Træerne havde nogle sære klumper i grenene, som kunne ligne fuglereder, men jeg er ikke sikker.

Nyeste fangster på FiskeFoto

Klik på et af ikonerne her under, hvis du vil dele din rapport.