Mere liv i havnen med lille kæmpe og missede sild.

Beskrivelse af turen:
igen var jeg taget til havnen for at se om der var kommet mere liv. det var der helt sikkert. der var en fisker der fangede nogle torsk da jeg kom. torskende gad åbenbart kun naturlig agn (fiskestykker m.m.) på den tur og han var en af de eneste der fangede torsk. senere kom der nogle små sej (ca. 20-25 cm) på nogle af de andre fiskeres sildeforfang. de gad ikke rigtig mit forfang da jeg fiskede med det. derfor skiftede jeg hurtigt til en jigg men den gav heler ikke noget. så var det tid til at prøve min ministick fiskestang og afprøve mit havkarusse-forfang. jeg puttede nogle små stykker Gulp! Alive! børsteorm på de tre kroge og efter kort tid var min første havkarusse fanget. den blev afkroget, smit ud igen og jeg fik mit forfang tilbage i vandet. det kom lidt dybere ned den her gang og jeg blev noget overrasket da der pludselig kom en torsk ud af tangen på molekanten og åd det lille stykke gummi. den var kun 24 cm men den var da fin at få på den lille stang. pludselig begyndte de andre fiskere at fange en del sild og små sej. jeg fortsatte dog med at fiske ved molekanten i troen på at de der sild nok ville bliver der i noget tid. efter lidt tid fangede jeg en havkarusse der havde slugt krogen godt. den blødte en hel del under afkrogningen så jeg beslutede mig for at slå den ihjel og bluge den som agn. det viser sig at havkarusser elsker havkarussekød. deres skind er desuden utrolig sejt så de bliver på krogen rigtig længe. efter kort tid sendte jeg forfanget endnu dybere ned. her fik jeg et bid der føltes vildere end en havkarusse men svagere end en torsk. da den kom længere op kunne jeg se en stor havkarusse. men endnu længere oppe så jeg at det var en kæmpe havkarusse. den blev målt til hele 17,5 cm! den kom ud igen for at blive fanget når at den er blevet større. efter endnu mere tid skulle de der sild have et forsøg. de sild der var blevet fanget var rigtig fine og tykke. desværre var jeg lige præcis kommet for sent. sildene og sejene var væk. så var det tilbage til ministicken. efter noget tid og et pladsskift var der en større fisk der kræsede om agnen. den kom op til overfladen og der så jeg ansigtet af en knaldrød tangtorsk. derefter så jeg ikke mere til den. den var ellers i fin størrelse. efter endnu et pladsskift kom der dog en torsk på lang dog i meget beskeden størrelse. efter det gik tiden med skiftende taktiker og udstyr indtil til sidst hvor at jeg gik tilbage til jiggen. i sidste kast var der bid på min jigg. jeg tænkte at det nok var en lille torsk men det vidste sig at være en snyde-torsk. den lå på 20 cm og var meget sur. den lå i min hånd og knurrede imens at den lavede sit hoved bredt og lukkede sine øjne på klem samt holdte sin mund lukket og rettede den ned ad. det gjorde det desuden utrolig svært at få krogen ud af dens mund. men den beviste da at min offset-krog jigg/texasrig hybrid virker. fed tur med en kæmpe havkarusse samt torsk og snyde-torsk. jeg må dog tilbage efter de sild...

Fangster fra denne rapport

Havkarusse (Ctenolabrus rupestris) Fanget ved medefiskeri. en kolossal havkarusse der blev fanget meget kort efter min første af slagsen. 0,5 cm fra DK rekord!
Denne havkarusse blev genudsat.
Dette er min første havkarusse. Østjylland, Århus Havn (Havn / mole) havkarussefiskeri, havn, høfde. mole

Havkarusse (Ctenolabrus rupestris)

Fanget ved medefiskeri enkeltkrog - med Gulp! orm.
17,5 cm.
Denne havkarusse blev genudsat.
Dette er min første havkarusse.
Gabriel Kirkeby (tirsdag d. 18. maj 2021 08:00:15)
ja målebåndet smuttede lidt 🙂. jeg ved dog ikke helt hvordan jeg skal finde et vidne men det finder jeg jo nok en løsning på.
Axel Knudsen (torsdag d. 20. maj 2021 12:38:39)
flot fisk
Kasper Strube (torsdag d. 20. maj 2021 12:51:49)
Du kan bare gokke den, og tage den med hjem. 🙂
Du ser nu de 3 seneste kommentarer. Vis alle kommentarer >>
Torsk (Gadus morhua) Fanget ved medefiskeri. en fin lille torsk der stod tæt på molekanten højt oppe i vandet.
Denne torsk blev genudsat. Østjylland, Århus Havn (Havn / mole) torskefiskeri, blink, pilk, ophænger, blæksprutteforfang, nytårstorsk

Torsk (Gadus morhua)

Fanget ved medefiskeri enkeltkrog - en med Gulp! orm og en med kavkarusse stykke
24 cm.
en fin lille torsk der stod tæt på molekanten jt oppe i vandet.
Denne torsk blev genudsat.
Ulk (Myoxocephalus scorpius) Fanget ved spinnefiskeri. en lille snyde-torsk som ikke var glad for at blive fanget på en jigg. den fik dog testet min offset-krog jigg/texasrig hybrid sådan at jeg nu er sikker på at den virker.
Denne ulk blev genudsat. Østjylland, Århus Havn (Havn / mole) ulkefiskeri, mole, sild, børsteorm, pigge

Ulk (Myoxocephalus scorpius)

Fanget ved spinnefiskeri på jigg - grøn og sort mc. perch m. glitter
20 cm.
Denne ulk blev genudsat.

Stemningsbilleder

et dårligt billede af ulken hvor at kameraet har fokuseret på molen. i det mindste kan man se min jigg nogenlunde tydeligt.

Nyeste fangster på FiskeFoto

Klik på et af ikonerne her under, hvis du vil dele din rapport.