Karper, aborrer og skaller fra Grusgraven

Beskrivelse af turen:
En overnatning i Grusgraven, som jeg startede med lidt stalking! Jeg fandt en del mindre karper på det lave vand, men de var ikke rigtigt til at lokke til at spise mine majs. Efter et par timer flyttede jeg plads, til et sted hvor jeg ville fiske efter karper og sudere på lidt dybere vand. Jeg fik en enkelt skælkarpe hybrid om aftenen og hundredevis af skaller! Skallerne huggede så snart majskornet ramte overfladen, så det ville nærmest være umuligt for en langsom suder eller karpe at nå at hugge før skallerne. Ved 1 tiden krøb jeg i soveposen under åben himmel. En vanvittig gøg og nogle andre fugle sang for mig hele natten, så jeg fik ikke sovet meget... men kl. 6 stod jeg op og fiskede videre. En levende skalle kom ud som agnfisk til en morgenfrisk aborre, imens jeg fiskede lidt videre efter karper og sudere med majs og penneflåd. Jeg fik en enkelt mindre aborreagnfisken, og et par stykker på majs... og så kom jeg i tanke om, at jeg havde fået nogle nye jigs som skulle prøves. De nye jigs fra Crazy Fish stank af blæksprutte og gik fint og levende i vandet, så mon ikke det var det rene aborreguf? Det var det, og i allerførste kast som blot var et prøvekast et par meter ud i søen, huggede en fin aborre på omkring 30 cm. Jeg fangede hurtigt flere aborrer, og jeg nåede at fange 5 - 6 aborrer inden der kom for meget sol på himlen, og hugperioden stoppede... Inden turen gik hjemad, skulle jeg lige prøve karperne på det lave vand igen. Jeg forfodrede med lidt majs til en strejfende karpe, og 5 minutter senere stak karpens hale op over vandet på foderpladsen, penneflådet blev langsomt hevet til siden, og modhug! Karpen var kroget og fightede som sædvanligt godt. En lang men tynd karpe på 55 cm og lidt over 2 kilo. Turen sluttede med manér og så gik det hjemad hen over engen...

De nye jigs fra Crazy Fish kan købes i butikken hos Aalsbogaard Lystfiskersøer og senere også på deres online shop:

Fangster fra denne rapport

Skælkarpe (inkl. koi karpe) (Cyprinus carpio) Fanget ved medefiskeri.  Østjylland, privat sø (Sø / mose) skælkarpefiskeri, karpefiskeri, regnorm, majs, spejlkarpe, læderkarpe, lineær

Skælkarpe (inkl. koi karpe) (Cyprinus carpio)

Fangst tidspunkt formiddag
2,37 kg.
55 cm.
1,42
Skalle (Rutilus rutilus) Fanget ved medefiskeri. En af bogstaveligt talt hundredevis af skaller, som jeg fangede i løbet af aften og morgen! Østjylland, privat sø (Sø / mose) skallefiskeri, sølv, regnorm, majs, brød, fredfisk

Skalle (Rutilus rutilus)

Fangst tidspunkt morgen
Aborre (Perca fluviatilis) Fanget ved spinnefiskeri.  Østjylland, privat sø (Sø / mose) aborrefiskeri, striber, rygfinne, regnorm, majs, spinner

Aborre (Perca fluviatilis)

Fanget ved spinnefiskeri på jigg - Crazy Fish - Polaris
Fangst tidspunkt morgen
0,46 kg.
31 cm.
1,54
Skælkarpe (inkl. koi karpe) (Cyprinus carpio) Fanget ved medefiskeri. En skælkarpe hybrid med små skægtråde. Østjylland, privat sø (Sø / mose) skælkarpefiskeri, karpefiskeri, regnorm, majs, spejlkarpe, læderkarpe, lineær

Skælkarpe (inkl. koi karpe) (Cyprinus carpio)

Fangst tidspunkt aften
1,48 kg.
49 cm.
1,26
En skælkarpe hybrid med små skægtråde.

Stemningsbilleder

Nyeste fangster på FiskeFoto

Klik på et af ikonerne her under, hvis du vil dele din rapport.