Hornmusik fra Gjerrild

Beskrivelse af turen:
Jeg ankom til stranden ca. 1930 med henblik på at fange årets første hornfisk. Der var ikke meget liv i vandet den første halve time, men så havde jeg de første hug, der dog alle faldt af igen. Et kvarter senere blev hugget endelig siddende - en mellemstor men måske lidt tynd hornfisk.

Herefter var det lidt stille igen, men det var cirka samtidig, at jeg opdagede en flok marsvin, der patruljerede kysten 60 meter ude. Lidt efter så jeg en flok tobis (tror jeg) helt inde på 15 cm vand, og kort efter fik jeg endelig kroget endnu en hornfisk. Denne var endnu større end den første men også lidt tynd.

Herefter så jeg igen marsvin - denne gang mindre end ti meter fra kysten. Den svømmede ind foran min line men ramte den heldigvis ikke. Ikke overraskende var der ikke skyggen af hug det næste lange stykke tid, så jeg gik tilbage mod bilen. Jeg fik endnu en hornfisk - lille og tynd - og kørte hjem.

Fangster fra denne rapport

Hornfisk (Belone belone) Fanget ved spinnefiskeri. Tre hornfisk på 380, 280, og 180 gram. Den store og den lille blev taget på  mørasilda.

Denne hornfisk blev hjemtaget. Østjylland, Gjerrild Nordstrand (Kyst) hornfiskefiskeri, game fish, blink, silkekrog

Hornfisk (Belone belone)

Fanget ved spinnefiskeri hornfiskeblink - Kinetic Horni 25g, gul silkekrog + mørasilda hvid/grøn med hvid silkekrog
Fangst tidspunkt aften
Vægt:
0,382 kg.
Længde:
73,5 cm.
Konditionsfaktor:
0,10
Tre hornfisk på 380, 280, og 180 gram. Den store og den lille blev taget på mørasilda.

Denne hornfisk blev hjemtaget.

Stemningsbilleder

Sommerfiskeri i t-shirt om aftenen er bare skønt.
Gå til Kasper Strube's profil
Kasper Strube (fredag d. 25. maj 2018 00:10:49)
Lækkert billede

Nyeste fangster på FiskeFoto

Klik på et af ikonerne her under, hvis du vil dele din rapport.