Gensyn med stamåen

Beskrivelse af turen:
Jeg havde en aftale i Aalborg,så jeg sørgede for at køre i god tid, så jeg kunne fiske lidt i Østerå, hvor jeg tidligere fiskede meget.

Jeg mødte ved ankomsten en anden fisker, der berettede om et udslip fra dambruget opstrøms. Han påstod at have fanget 25 regnbuer på kort tid, så det så jeg frem til.

Jeg sendte et flåd med regnorm ned ad strømmen, og 20 sekunder senere var der hug. Fisken blev desværre ikke kroget, men jeg kunne se masser af aktivitet på vandet: Masser af små fluer sværmede over vandet, og der var hyppigt fisk i overfladen for at hælde dem. Det ville blot være et spørgsmål om tid, før jeg ville lande en fisk.

Det viste sig at være sandt. Kort efter fik jeg bid igen og fik kroget fisken. Den blev landet i mit nye net, og jeg kunne konstatere, at det var en lille bækørred.

Kort efter fik jeg endnu en lille rødprikket i nettet, og jeg gik lidt opstrøms for at fiske ind under en nærværende bro. Det gav dog ikke noget, og da det begyndte at regne lidt, gik jeg tilbage til bilen for at udnytte regnvejret til at køre til en anden plads nogle kilometer opstrøms.

Her var der dog heller ikke bid, og regnen begyndte at tage til. Jeg ventede lidt mere i bilen, men til sidst havde jeg ikke mere tid og kørte mod min aftale.

Fangster fra denne rapport

Bækørred (Salmo trutta forma fario) Fanget ved medefiskeri. En klassisk bækørred fra Østerå. Jeg har fanget dem lidt større her men aldrig over mål.

Denne bækørred blev genudsat. Nordjylland, Østerå (Å / bæk) bækørredfiskeri, flue, regnorm, blink, spinner, pletter

Bækørred (Salmo trutta forma fario)

Fanget ved medefiskeri på bobleflåd - med regnorm
Fangst tidspunkt eftermiddag

Denne bækørred blev genudsat.
Kasper Strube (fredag d. 10. maj 2019 19:18:10)
Fin lille ørred

Stemningsbilleder

Østerå er en fin lille å midt i Aalborg.
Der er flere broer, hvor der mange gange står fisk. Der er både bækørreder og regnbueørreder i åen, og jeg har også hørt om gedder og skaller heri.
Der er flere broer, hvor der mange gange står fisk. Der er både bækørreder og regnbueørreder i åen, og jeg har også rt om gedder og skaller heri.
Der er flot langs åen, og mange motionerer her.
Udsigten fra bilen da jeg ventede på ophold i regnvejret.
Udsigten fra bilen da jeg opgav at vente på tørvejr. (:

Nyeste fangster på FiskeFoto

Klik på et af ikonerne her under, hvis du vil dele din rapport.