Årets (sene) første fangst.

Beskrivelse af turen:
Efter en påskeferie med ikke mindre en 5 nulture inviterede AROS lystfiskerforening endnu engang til en tur i Harlev Put & Take. Med en forhåbning om at få en eller flere fisk på land takkede jeg ja til tilbuddet og gjorde klar til en tur med UL stangen efter søernes ørreder. Da jeg ankom var den store sø en lille smule grumset imens at den lille sø havde krystalklart vand. Jeg startede ud med en lille overflade-wobler som jeg dog hurtigt indså ikke var den rigtige agn til fiskene. Kort efter så jeg dog i den store sø enorme og kompakte koncentrationer af ørreder nær overfladen over det dybe vand. En regnorm fisket på løs line måtte være det der skulle til for at overliste ørrederne i stimen. Jeg kom dog aldrig ud til stimen og da jeg endelig tænkte at det skulle være og jeg var ved en god plads så det ud til at stimerne enten var opløst eller var svømmet ned i vandsøjlen. Kort før det så jeg dog et par solaborrer der svømmede langs breden og så mit snit til at få en af dem på land. Efter at have givet op på stimerne i den store sø besluttede jeg mig for at gå tilbage til et hjørne på den lille sø hvor at jeg udstyret med wobleren tidligere havde set en gruppe af mere aktive ørreder der opholdte sig der. De var der stadigvæk og med en dalene regnorm på løs line mistede jeg hurtigt en fisk, men fangede dog kort efter en. Nu hvor at metoden og smørhullet var fundet fortsatte jeg med at fiske med samme metode på pladsen resten af turen. huggene var spredt ud over en længere periode, men til sidst lå mine 4 fisk alle på land. Årets første fisketur med fangst var færdiggjort med stil.

Fangster fra denne rapport

Regnbueørred (Oncorhynchus mykiss) Fanget ved spinnefiskeri. Som det jo så tydeligt fremgår glemte jeg endnu en gang at tage et billede af ørreden ved søen…
Det var rart at få fisk på land igen, specielt ørred nummer to leverede en fin fight. 3 af de 4 fisk tog ormen imens at den dalede ned igennem vandsøjlen, dog huggede ørred nummer tre tæt på breden da jeg spindede ormen ind i små nyk.
Denne regnbueørred blev hjemtaget. Østjylland, Harlev Put & Take (Put & Take) regnbueørredfiskeri, dambrug, put and take, flue, regnorm, powerbait

Regnbueørred (Oncorhynchus mykiss)

57 cm.
Konditionsfaktor:
1,19
Denne regnbueørred blev hjemtaget.
Solaborre (Lepomis gibbosus) Fanget ved medefiskeri. Med en regnorm lykkedes det mig nemt at overliste en af de forbipasserende solaborre, nok endda den største i gruppen.
Denne solaborre blev genudsat. Østjylland, Harlev Put & Take (Put & Take) solaborrefiskeri, put and take, regnorm, prop, invasiv, art

Solaborre (Lepomis gibbosus)

Fanget ved medefiskeri enkeltkrog - Med regnorm
Fangst tidspunkt eftermiddag
Denne solaborre blev genudsat.
Kasper Strube (torsdag d. 20. april 2023 21:47:41)
Dem har jeg også fanget mange af der ude

Nyeste fangster på FiskeFoto

Klik på et af ikonerne her under, hvis du vil dele din rapport.