Årets første havørred

Beskrivelse af turen:
Det gode vejr skulle nydes ved at jage havørred på Djursland med min makker. De sidste par uger har der af en eller anden grund været rigtig velbesøgt, grænsende til overrendt, på alle stampladserne, så vi kørte mod en ny og mindre kendt plads, hvor vi ikke forventede så stort et fiskepres.

Vi aftalte at mødes på pladsen klokken ni, men da undertegnede først stod op ved ottetiden, blev ambitionsniveauet reduceret, og vi fiskede ca. klokken 11. Pladsen så rigtig fin ud, og vi havde kun en eller to medfiskere, så det var ideelt i det gode vejr.

To timer senere havde vi intet mærket og ville egentlig give op. I stedet besluttede vi os at prøve lidt tid på en anden plads. Den plejer godt nok at være overrendt, men i dag var der ingen. Vi gik ud, og to kast senere fik jeg bundbid. Øv. .. men det ruskede i linen? Det var fisk!

En kort fight og så kunne jeg håndlande en lille ørred omkring 32 cm. Den skulle foreviges, men der var lidt langt ind til land, så den kom i min makkers linekurv, mens jeg fandt kamera frem. Efter genudsætning kom den tilbage i vandet, og vi fiskede videre.

Efter en kort fight stod jeg endelig

Fangster fra denne rapport

Havørred (Salmo trutta forma trutta) Fanget ved spinnefiskeri. En lille havørred lidt under mål med en del ar på kroppen. Den så ud til at have været heldig med at slippe fri fra et net engang, og i dag var den heldig igen. Østjylland, Djursland (Kyst) havørredfiskeri, blink, tobis, flue, overspringer, grønlænder, nedfaldsfisk, blankfisk

Havørred (Salmo trutta forma trutta)

Fanget ved spinnefiskeri på kystwobler
Fangst tidspunkt eftermiddag
Kasper Strube (mandag d. 6. april 2020 04:55:20)
Dejligt med noget sølv. Jeg er i Vestjylland, og har fanget lidt forskelligt, så der kommer snart en stribe rapporter 🙂

Stemningsbilleder

Arrene er ret markante. Den var helt sølvfarvet foran arrene, og bag dem var den nærmest brunlig.

Nyeste fangster på FiskeFoto

Klik på et af ikonerne her under, hvis du vil dele din rapport.